Inhoud van een veld wijzigen in een ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

jlebbink

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2010
Ik heb een flinke database met een Installatiegegevens formulier waarin een tiental tabbladen.
Het is de bedoeling, dat wanneer er in het eerste tabblad, gegevens in een bepaald veld worden gewijzigd, deze gegeven ook in een ander tabblad worden gewijzigd, zonder dat het hoofdformulier afgesloten wordt en weer opnieuw wordt geopend. In het laatste geval zouden de gegevens bij form load kunnen worden ingesteld. Ik wil echter de handeling van sluiten en openen van het formulier "Installatiegegevens" achterwege laten.

Ik voeg hier bij een, even snel gemaakt, opzetje van de situatie.

Het zal wel eenvoudig kunnen, maar ik kan het even niet vinden.

Bijlagen

Het is dus de bedoeling, dat wanneer ik een waarde in het hoofdformulier (eerste tabblad), invul/wijzig, deze waarde ook mede gewijzigd wordt in het subformulier van het tweede tabblad.

Laatst bewerkt:
Spijtig, geen reacties. Volgende keer beter. Ik sluit deze discussie (is het dat wel?).

Allicht is hij aan de aandacht ontsnapt. Bij mij in ieder geval wel. Mocht je dat willen, dan kan ik er nog wel even naar kijken. Klinkt als een vrij simpel probleem...

Ik heb graag, dat je er nog even naar kijkt. De situatie komt bij mij nogal eens voor.
Bij voorbaat mijn dank

Je voorbeeld is ofwel erg summier, want ik heb geen idee wat ik moet testen. Je hoofdformulier en subformulier zijn correct gekoppeld, dus wat zou er moeten veranderen op het tweede tabblad? Ik zie bijvoorbeeld geen gegevens die hetzelfde zijn. Niet dat je dat moet doen, want dan ben je verkeerd bezig :)

De database waar het op van toepassing is, draait al een aantal jaren er zitten veel gegevens in. Het was mijn bedoeling op deze manier bestaande gegevens over te nemen in een nieuwe tabel. Ik heb dit inmiddels met een bijwerk query uitgevoerd. Dat werkt perfect.
Ik ben alleen nu nog benieuwd hoe ik bij wijzigen van de gegevens van het tabblad "Besturingen"veld "Besturing" deze over kan nemen in Het tabblad "Logboek"veld "Fabrikaat"
De vraag is dus niet meer van toepassing voor mijn database, maar ik ben benieuwd hoe zoiets opgelost kan worden. Wie weet voor later gebruik.

Ik ben een beetje confuus nu. Je hebt een tabel [Besturingen] met het veld [Besturing], en een tabel [Liftboek] met het veld [Besturingfabrikaat]. De twee zijn gekoppeld op LifdID. En nu wil je een kopie van het veld [Besturing] in het veld [Besturingfabrikaat]? De meest logische tegenvraag is: waarom? De twee zijn gekoppeld, dus je gaat nu dubbele informatie opslaan. Nergens voor nodig. Gebruik voor het formulier Logboek een query, met daarin uit de tabel [Besturingen] het veld [Besturing] en je bent helemaal klaar.

Het was de bedoeling bestaande gegevens over te nemen in een nieuwe tabel. Dit is mij, zoals eerder vermeld, gelukt met een bijwerkquery. Ik was alleen benieuwd hoe het e.e.a opgelost kon worden.
In ieder geval bedankt, dat je er naar hebt willen kijken.

Case closed

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan