Inhoud van externe HDD onzichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wesso

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2006
Het gaat om een Pro Media 2.5 inch SATA 500 GB (gekocht bij de Aldi :rolleyes: ) en een PC met Windows 7. Ik heb de HDD proberen in te wijden door een paar tv-fragmenten digitaal op te nemen, maar da's mislukt.

HDD op PC (USB 2.0) aangesloten d.m.v. de hoofd-USB aansluiting. Apparaat wordt wel herkend door Windows en de driver is geïnstalleerd, maar de inhoud blijft verborgen. Verschijnt niet in Deze Computer of schijfbeheer.
Kan dus ook geen back-up maken. Iemand een verklaring?

Laatst bewerkt:
De inhoud blijft verborgen?
Welke inhoud. Het was toch mislukt?
Staat er wel wat op?
Wat krijg je dan aan vrije ruimte?

Hoe is de schijf geformateerd?
Ntfs of fat32?

Laatst bewerkt:
Nee er staat (waarschijnlijk) niks op, maar ik probeer er wat op te krijgen.
Volgens de handleiding heeft de HDD een NTSF schijfindeling. Geen driverinstallatie nodig, haalt voldoende spanning uit de USB poort.
Windows ziet 'm als "USB Storage". In de eigenschappen staat Hitachi HTS545050B9A300.

Laatst bewerkt:
Als je hem ziet in verkenner, rechtsklikken op betreffende schijf en formatteer hem eens.

Hij staat alleen onder Apparaten en printers in het configuratiescherm. Daar kan ik niet formatteren.
Stuurprogramma bijwerken levert ook niks op.

Laatst bewerkt:
Staat de schijf wel bij schijfbeheer als onbeheerde ruimte?
Zo ja click erop en partioneer en formateer.

Start->systeembeheer->computerbeheer->schijfbeheer en vertel wat je daar tegenkomt.

Vier partities die wellicht bij elkaar horen? De enige optie daarbij is "Volume verwijderen"...

Laatst bewerkt:
Ervan uitgaande dat je een HDD in je computer hebt zitten, is schijf 1 je USB HDD.
Op de partities (allen) die daar vermeld staan rechtsklikken en volume verwijderen.
Dan kun je opnieuw partities maken zoals jij dat wilt, en formatteren.
Kies voor NTFS en snelformatteren, anders duurt het erg lang.

Gelukt! Bedankt coenraad :thumb:

Edit: de oorzaak lag bij onze TV (Sony KDL-26EX320). De HDD moest daarop geregistreerd worden en zo ontstonden die partities. Hij is vanaf nu dus alleen te gebruiken voor opname en terugspelen op de TV.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan