Beste helpers,
Ik heb een Excelbestand waarin ik handmatig de inhoud van een Word bestand in cel A2 van blad1 plakt. Door het toepassen van een aantal formules en door het indrukken van een knop in het excelbestand worden er drie stappen uitgevoerd.
1) alle overbodige spaties worden uit de tekst gewist. (formule)
2) de regels worden in twee kolommen gesplitst (formule)
3) de gemaakte kolommen worden gekopieerd en geplakt in een nieuw excel workbook met als naam de inhoud van cel Q2. (VBA)
Tot zover werk dit allemaal prima.
Wat ik nu zou willen is dat alle, qua opmaak identieke Wordbestanden in een map, automatisch een voor een geopend worden, de inhoud geselecteerd wordt, vervolgens wordt gekopieerd en in cel A2 op blad1 van het excel bestand wordt geplakt. Waarna de macro die ik nu al gebruik, automatisch wordt uitgevoerd.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan aanpakken?
Als dit zou lukken scheelt dat onnoemelijk veel werk.
Mijn dank is groot!
Groet, Harry
Ik heb een Excelbestand waarin ik handmatig de inhoud van een Word bestand in cel A2 van blad1 plakt. Door het toepassen van een aantal formules en door het indrukken van een knop in het excelbestand worden er drie stappen uitgevoerd.
1) alle overbodige spaties worden uit de tekst gewist. (formule)
2) de regels worden in twee kolommen gesplitst (formule)
3) de gemaakte kolommen worden gekopieerd en geplakt in een nieuw excel workbook met als naam de inhoud van cel Q2. (VBA)
Code:
Sub NewWbkTransData()
Dim NewWbk As String
NewWbk = Range("Q2").Value
Application.Workbooks.Add
Range("A1").Select
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="C:\omgezet\" & NewWbk & ".xlsx"
Windows("Omzetten naar XLS.xlsm").Activate
Sheets("Blad1").Activate
Range("P1:Q500").Select
Selection.Copy
Workbooks(NewWbk).Sheets("Blad1").Activate
Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks:= _
False, Transpose:=False
Workbooks(NewWbk).Save
Workbooks(NewWbk).Close
Range("A2").Select
End Sub
Tot zover werk dit allemaal prima.
Wat ik nu zou willen is dat alle, qua opmaak identieke Wordbestanden in een map, automatisch een voor een geopend worden, de inhoud geselecteerd wordt, vervolgens wordt gekopieerd en in cel A2 op blad1 van het excel bestand wordt geplakt. Waarna de macro die ik nu al gebruik, automatisch wordt uitgevoerd.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan aanpakken?
Als dit zou lukken scheelt dat onnoemelijk veel werk.
Mijn dank is groot!
Groet, Harry