• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Inhoud van tekstbox opzoeken in 1 kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerald Baalhuis

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2006
In bijgaand bestand lukt het mij niet om de waarde uit de tekstbox op te zoeken als ik deze waarde met een barcodescanner inlees.
Als ik een willekeurige waarde uit kolom A (de barcode in gewone tekst weergegeven) kopier naar de textbox en vrvolgens zoek, lukt het wel....
Ook met de hand invullen levert geen zoekresultaat op.

In beide gevallen volgt de jullie welbekende error 91 foutmelding "Object witdh or blackvariable not set".

Graag jullie advies,

Gerald

Bijlagen

Beste Gerald Baalhuis ;)

Kan dit je verder helpen ?

Groetjes Danny. :thumb:

Gerald,

Ik kan het niet reproduceren. Even met de hand een code ingevuld en het werkt perfect. De error krijg je alleen als er een foutieve waarde is. Let op dat je huidige oplossing case-sensitive is!

REVAL is wat anders dan Reval. Wat betreft de scanner: vaak stuurt een scanner een "enter" of ander controle-teken mee. mogelijk belemmerd dat een correcte werking.

De error onstaat onder andere omdat je met "select" werkt. Dat laat geen nette manier van afhandeling toe. Wat je moet doen is naar het resultaat van de find kijken en vervolgens actie ondernemen. Je kunt ook eerst de invoer van je textbox "schoonmaken" met "trim" en eventueel case sensitive uitschakelen.

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    Dim invoer As String
    Dim eindpunt As Range
    invoer = TextBox1.Text
    invoer = Trim(invoer)
    Set eindpunt = Range("a:a").Find(TextBox1.Text, , , xlWhole, , , False, False)
    If eindpunt Is Nothing Then
        MsgBox ("invoer niet gevonden")
        Exit Sub
    Else
        eindpunt.Select
        ActiveCell.Offset(0, 1).Range("A1").Select
    End If

End Sub

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug