inhoud veld selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

henry128

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2004
Hoi

ik werk sinds kort met Access. Ik heb een formulier gemaakt op mijn tabellen te updaten.
Nu bevinden zich op dat formulier twee "keuzelijsten met invoervak". De eigenschappen voor beiden zijn ingesteld op AutoExpand (AutoUitbreiden)
Als ik op de pijl vlak naast de keuzelijsten druk, openen zich de resp. lijsten met waarden: ik kan er met de muis eentje kiezen...indien niet goed kan ik meteen gaan typen omdat de waarden zich geselecteerd tonen en de cursorpositie zich aan het begin van de regel bevindt.
ALs ik echter IN een invoervak klik,bevindt de cursor zich op een toevallige positie :confused: ... dan moet ik weer veel klikken en rommelen (bijv Home toets en Shift+End) om alles geselecteerd te krijgen
Om kort te gaan : Ik zoek dus code om zeker te stellen dat, zodra ik in het vak klik met de muis,dat dan de cursor op het begin van de veldinhoud staat (Home positie) en dat meteen alles geselecteerd is.
Weet iemand hier iets op ?

Bijvoorbaat Dank
Henry

post je db eens wat dit heb ik nog nooit meegemaakt of ik begrijp je niet goed.

En als je met de "TAB" verplaatst? dus ik bedoel met de "tab" van ene veld naar andere veld, want het lijkt mij logisch, als je met de muis ergens in een veld klikt, dat dan ook je cursor op die plaats staat.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reactie.

Ik zal proberen het beter uit te leggen.... :o

Dit is de keuzelijst met invoervak.. als ik op de pijl rechts heb gedrukt klapt hij open ..
ik kan dan met de muis er een uitkiezen.

Access001.jpg

Zodra ik er een naam gekozen heb , klapt de lijst weer dicht. De gemaakte keuze is een string die geheel geselecteerd is, daarom wordt hij "zwart" afgebeeld. De cursorpositie is aan het begin van de string ( "Home") zodat ik meteen kan gaan typen ..In deze toestand werkt de eigenschap auto-uitbreiden goed

Access002.jpg

Mijn vraag heeft betrekking op het volgende .. als ik per ongeluk IN het invoervak klik staat de cursor middenin de string ( zie onder)

Access003copy.jpg

Wat ik dus zoek is dit : code voor een macro die , als ik in het invoervak klik en middenin de string komt te staan, de cursor verplaatst naar de beginpositie en de volledige string selecteert. (Precies zoals in foto'tje 2 dus)

Alvast bedankt voor het meedenken
Henry

Laatst bewerkt:
de enige manier die ik snel kan bedenken is dat je bijklikken in vba zet dat hij via sendkeys de home toets moet verzenden maar daar heb ik persoonlijk een hekel aan (Sendkeys)

Nou eh ... ik heb het volgende " ontdekt"

1.Die gezegende toestand (string geselecteerd, cursor aan't begin) heet navigatiemodus Ik kan die onmiddellijk bekomen door op F2 te drukken als 't mis is gegaan

2.Na een beetje rommelen met Sendkeys "{F2}" deed de zoekfunctie van het "keuzelijst met invoervak" het helemaal niet meer. Ook niet toen ik de experimentele en ongetwijfeld foute code weer weggehaald had.

Ik houd het maar bij F2 drukken.
Jongens, toch bedankt. Ik heb toch weer wat bijgeleerd :thumb:

groetjes,Henry

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan