inhoud wissen dmv button

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peer44

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2008
Hallo,

heb een tabel voor magazijnlocaties gemaakt, de eerste kolom locatie bevat de locatiecode bijvoorbeeld 100A, deze locatiecodes mogen nooit gewist worden.
in de kolommen daarnaast staat relevante productinformatie, als een product verplaatst wordt en de locatie leeg is moeten de inhoud van deze kolommen bij die betreffende locatie gewist worden.
Nu gebeurd dat handmatig, via een formulier.

het formulier is opgebouwd uit alle locaties, +/- 100 regels, de locatiecode is vergrendeld zodat dit niet bewerkt kan worden, kan ik dmv een button toe te voegen op de regel de rest van de de inhoud van die kolommen op die regel automatisch laten wissen?

voorbeeld: locatiecode 100A moet leeg gemaakt worden, voor velden product, gewicht, uitleverdatum.
locatie product gewicht uitleverdatum
100A bloem1 100kg 14-12-16
100B bloem2 150kg 16-12-16
100C bloem3 200kg 1-1-17

Dus als ik het goed begrijp, moet het locatierecord wel blijven bestaan, maar moet de inhoud worden verwijderd van het record minus het LocatieID? Dat klinkt als een niet-genormaliseerde tabel :). Normaal gesproken heb je een tabel met Locaties (en de daarbij behorende vaste gegevens) en een tabel met Mutaties, waarin je een record maakt voor elke verandering op die locatie. Op die manier houd je ook de historie bij van de mutaties op elke locatie. Als dat niet van belang is, dan kun je de mutatiegegevens ook wel in de tabel Locaties zetten, wat jullie dus blijkbaar gedaan hebben. Maar zoals ik al zei: je gooit daarmee gelijk het historieprincipe overboord. Stel dat de grote baas aan het eind van het jaar een overzicht wil hebben van de bezettingsgraad van de verschillende locaties, dan kun je dat nu niet maken.

Maar back to topic: Je zult dus niet met een verwijderquery kunnen werken want dan gooi je ook de locatie weg. Je moet dus een Recordset gebruiken waarin je alle velden doorloopt en wist, behalve de eerste. Want dat is, neem ik aan, je LocatieID.

Daar heb je wel een punt:thumb:

Ga het eerst eens op die manier opzetten, bedankt !

Ok, heb nu de tabel locaties aangemaakt.
nu wil ik via een formulier een nieuwe registratie gaan ingeven:
op het formulier staan onderelkaar alle locaties (tabel locaties) per regel is een button toegevoegd, als ik hier op klik wil ik een nieuw record toevoegen in de tabel mutaties, het veld locatieID moet dan gevuld worden met de locatiecode gelijk aan de regel in het formulier. hoe krijg ik dit voor elkaar?

heb een msgbox gemaakt, na dat ik op de knop druk wordt het juiste ID nummer getoond, wil een toevoegquery laten starten met het juiste locatie ID.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan