Inhoudsbesturingselementen voor keuzelijsten met invoervak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Truusm

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2012
Ik werk met Word 2010.

Ik gebruik in een sjabloon, Inhoudsbesturingselementen voor keuzelijsten met invoervak (in de tab Ontwikkelaars)

Je ziet dan bovenin de keuzelijst: kies een item.
Dit is prima.

Het formulier bestaat uit veel keuzelijsten en de invuller hoeft niet altijd verplicht alles in te vullen.

Als het document geprint wordt dan wordt de tekst: Kies een item ook geprint.
Kan iemand mij vertellen of en hoe ik dit kan voorkomen.

Alvast bedankt.

Je kunt beter werken met een eerste optie die uit een spatie bestaat, en de tekst <Kies een item> niet gebruiken. Word is een tekstverwerker, dus alles dat naar tekst riekt, krijg je ook op de afdruk. Al kun je met VBA nog wel eigenschappen veranderen, zodat een keuzelijst die niet is ingevuld verborgen wordt bijvoorbeeld. Dan heb je er ook geen last van. Maar dat is meer werk dan lege regels toevoegen als eerste keuze.

Bedankt voor je reactie.
Op zich is dit een werkbare oplossing. Alleen zie je als gebruiker van deze formulieren niet waar je iets in kunt vullen.
Alleen door het beveiligen van het formulier en op tab te drukken spring je naar het juiste veld.

Als je behalve het gebruik van VBA nog een andere tip hebt hoor ik dat graag. Het moet voor mijn collega's ook nog eenvoudig te maken zijn. (Anders zal ik de melding op afgehandeld zetten).

Keuzelijsten zijn ook bedoeld om in een beveiligde omgeving gebruikt te worden; je zet ze namelijk in documentsecties waarin niets mag worden toegevoegd/veranderd behalve op de aangewezen plekken zoals tekstvakken, selectievakjes en keuzelijsten etc. Dus dat lijkt mij alleen maar gunstig!
Als het de bedoeling is dat mensen lukraak tekst mogen bewerken/toevoegen, en je beveiligt het formulier niet, dan doen de keuzelijsten het volgens mij ook niet eens. Dan kun je beter met macroknoppen o.i.d. werken.
Om een document multi-functioneel te houden (vaste gegevens met tekstvakken en keuzelijsten en vrije tekst) kun je het document opdelen in secties, en de sectie met de keuzelijsten beveiligen en de rest vrijlaten.

Bedankt voor je reactie.
Ik ga kijken wat het beste werkt voor ons.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan