inhoudsopgave maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

appie36

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2009
Hallo,

Ik heb in word een catalogus gemaakt, nu staat veel van de tekst in tekstvakken. Als ik de inhouds opgave wil maken zodat je met ctrl+clikken op de tekst meteen naar de juiste pagina gaat, wil dit niet als de tekst in een tekst vak staat. Hoe los ik dat op?

groeten ap

Voor de hand liggend: tekst uit tekstvakken halen

Anders een koptekst buiten het tekstvak zetten

Zonder het document te zien kan ik ook niet meer zeggen

Ron

Hoi,

Dat kan wel degelijk, ook als de tekst voor inhoudsopgave in een tekstvak staat.
Standaard wordt de inhoudsopgave gegenereerd aan de hand van tekst die is opgemaakt met het opmaakprofiel (stijl v.a. 2007) Kop1, Kop2, .... etc.
Dat kan ook in tekstvakken.
De handelingen verschillen per versie van Word, maar je geeft niet op in welke versie van Word je werkt.

ik werk met word 2007, is bestand van ongeveer 100 pagina's en wil graag dat je door in de inhouds opgave op de tekst te klikken op de juiste pagina komt is voldoende. Ik hoef niet perse bij het derde of vierde artikel op die pagina te komen.

Tee geeft de oplossing al aan: kopteksten in de tekstkaders gebruiken

Ron

Ik ben er nu uit, als je in het tabblad start staat staat er van midden tot rechts boven Kop1 Kop2 enz.. Als je de tekst selecteert en dan met de opmaak van Kop 1 of Kop 2 bewerkt neemt de inhoudsopgave het vanzelf mee.

groeten en bedankt voor de hulp

tja weer ander probleem, het werkt prima alleen is de volgorde nu niet goed.

Wat ik aanklik als Kop 1 staat soms onderaan inplaats van Eerst Kop 1 en dan Kop 2 er onder.
Hoe kan dit? ergens verkeerde instelling?

Hoi,

Ik zou het niet weten.
Ook wel gecompliceerd als je een document van 100 pagina's hebt waarbij er géén rekening is gehouden met het gebruik van de stijl 'Koptekst' voor het aanmaken van een inhoudsopgave.
Dat kan ook bijna niet goed gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan