inhoudsopgave, rare tekens

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cassa87

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2009
Hallo,
Ik had een probleem met een inhoudsopgave maken en heb toen wat geprobeerd naar aanleiding van een site van office zelf. Maar het is dus niet gelukt en nu staat in elk document wat open allemaal rare tekens tussen de alinea´s. Weet iemand hoe ik die weg krijg? Gewoon deleten helpt niet

Het zou helpen als we weten wat voor tekens. Voeg svp een screendumpje bj je antwoord.

Ok wat is een screendumpje? En als je daarmee bedoelt gewoon selecteren, kopieren plakken, dan lukt dat niet

Nee, terwijl die rare tekens op je scherm staan, druk je op de toets prt-scr van je toetsenbord.
Je pc neemt nu als het ware een foto van je beeldscherm.
Open Paint of een ander (teken / presentatieprogramma) en klik rechts met je muis en kies voor 'plakken' of gebruik de toetsencombinatie CTRL-V
Je zal zien dat de 'foto' nu in dat programma zichtbaar wordt.
Sla het bestand op als .jpg (als plaatje dus)
Kier als je een antwoord typt hier op de Helpmij op het 'paperclipje' en voeg de .jpg bij.
Let op! De bestandsgrootte mag niet meer dan 100 kb zijn.

Laatst bewerkt:
Nou heb het geprobeerd maar dat lukt niet, dan krijg ik 1 zin, en de rest niet en ook zonder de tekens. Nouja ik kan het verder niet echt uitleggen dus, bedankt voor de hulp

Wat lukt niet? Enige wat je hoeft te doen is op die prt-scr te drukken als die rare tekens in beeld zijn.

Wat ik al zei; ik heb dat gedaan, maar het enige waar hij dan een 'foto' van maakt is 1 regel tekst zonder die tekens, dus ik kan niet laten zien wat ik bedoel

Hallo,
Alweer een paar weken verder maar nu weet ik wel wat er aan de hand is. Ik heb dus allemaal voetnoten in me werk staan. Heb in office in help gezocht hoe ik ze kan verwijderen maar dat helpt ook niet, ik word er onderhand een beetje gek van:(

Draai deze macro:

Code:
Sub Macro16()
    For j = 1 To ActiveDocument.Footnotes.Count
        ActiveDocument.Footnotes(1).Delete
    Next

With ActiveDocument.Windows(1).View
        .ShowFieldCodes = False
        .ShowTabs = False
        .ShowSpaces = False
        .ShowParagraphs = False
        .ShowHyphens = False
        .ShowHiddenText = False
        .ShowAll = False
        .ShowObjectAnchors = False
        .ShowTextBoundaries = False
        .ShowHighlight = True
    End With
 End Sub

Kunt u mij dan vertellen hoe ik die macro uit moet voeren? Ik heb al gekeken bij help en er staat dat in het vak van macronaam op de macro moet klikken die ik wil uitvoeren, maar ik heb echt geen idee hoe dat moet. Ik snap er namelijk niks van:confused: ben niet echt handig met computers en computertermen, groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan