Init Waarden worden niet opgepakt

Status
Niet open voor verdere reacties.

bikerron

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2009
Hallo,
Ik heb sinds kort mijn Access database gesplitst naar MySql (Backend). Gaandeweg dit traject bleken de Queries niet helemaal dezelfde gedragingen te vertonen onder MySql maar dat wat ik tot nu toe heb opgepakt is weer goed gekomen.
(Een Acces BE geeft helemaal geen probleem met Queries, maar dat mag je ook wel verwachten lijkt me.)

Waar ik nu tegen aanloop is dat als ik een nieuw record wil toevoegen, gebruikmakend van een formulier, de ingestelde initiële waarden NIET getoond worden in het formulier.
Deze initiële waarden staan ingevuld in de MySql tabel maar deze worden dus niet zichtbaar.

Hoe kan ik deze initieel waarden toch getoond krijgen in mijn formulier bij een "brand-new" record?

Ron

Als je echt een front-end back-end configuratie wil zal de front-end een query moeten draaien op de back-end om deze te krijgen, tenzij je front-end naar front-end communicatie toepast.

Maar waar zijn deze initiële waarden die je verwacht bekend? Je zegt MySQL, maar dan moet je daar toch ook een query naar doen? Dat doet access overigens net zo goed.

Hallo Wampier,
Ik heb in MySql bij diverse kolommen de waarde 1 of de waarde Onbekend staan. Als je nu, direct via PhpMyadmin een nieuw record aanmaakt, en je wijzigt alleen de kolommen die je belangrijk vindt, dan zullen de niet genoemde kolommen met een itieelewaarde keurig die waarde bevatten. Dat is zoals ik dat verwacht.
Dat gebeurde onder Access ook netjes.

Als je via een Access-fomulier, in de Access database (zonder Front-end Back-end splitsing), een nieuw record wilde maken dan zag je initieelewaarden al in je formulier staan. Handig toch.
Nu met de gesplitste Front-end Back-end zie je in het formulier GEEN waarden ingevuld in je formulier, pas als je het record, na opgeslagen te zijn, weer terughaalt in je formulier dan zie je wat er door MySql is ingevuld.

Het lijkt me dus handig als je deze initieelewaarde direct al in je formulier getoond bij een nieuw record.

Ron

Dat komt, omdat in de access situatie de regels gedeeld worden. Bij een echt gescheiden front en back maakt de frontend een request naar de backend voor een nieuwe record en krijgt de frontend de aangemaakte record terug. Vervolgens vraagt de frontend de aangemaakte record terug op en laat de inhoud zien.

Wampier,
Bedankt voor je reactie. Ik ga er dan maar vanuit dat ik er niets aan kan veranderen.
(Tenzij jij daar nog een slimme oplossing voor hebt natuurlijk)

Ron

Je kunt de standaarden dupliceren in je frontend of dus eerst een query doen bij het opvragen van je formulier.

Wampier,
Bedankt. Ik ga er even verder mee. Ik sluit het onderwerp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan