• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

initialen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hellmouth666

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2012
Weet iemand soms hoe je bv als je in cel a1 de naam hebt en b1 de voornaam hoe je dan in c1 de initialen krijgt van die 2 met de functie links lijkt het me niet te lukken
dus bv naam :de leeuw voornaam :jurgen en dan zou het J.D.L moeten worden in cel c1

greetings

Code:
=hoofdletters(links(a1)&"."&links(b1)&"."&deel(b1;vind.alles(" ";b1)+1;1))

@ GiMe

en als ie nou Van de Leeuw heet.

Niels

of gewoon Theo Peeters want dan werkt de formule niet meer :confused:
wordt volgens mij een lange formule,
ik denk dat de meest simpele oplossing nog is om de tussenvoegsels in een aparte kolom te zetten.

ik zeg niet onmogelijk hoor maar ik ben nu ook benieuwd :d

inderdaad ik kom dan op een vrij lange formule.

Code:
=HOOFDLETTERS(LINKS(A1)&"."&LINKS(B1)&ALS(NIET(ISFOUT(VIND.SPEC(" ";B1;1)));"."&DEEL(B1;VIND.SPEC(" ";B1;1)+1;1);"" )&ALS(NIET(ISFOUT(VIND.SPEC(" ";B1;VIND.SPEC(" ";B1;1)+1)));"."&DEEL(B1;VIND.SPEC(" ";B1;VIND.SPEC(" ";B1;1)+1)+1;1);""))

Ik heb dan nog niet alles want je zult maar "Van de Leeuw de Koning" heten

Niels

:shocked:
:thumb::thumb:
Netjes hoor Niels hoop dat hellmouth666 er ook blij mee is

@ wildboy

Dank je , het zal best nog korter kunnen.

En ik denk dat hellmouth666 hier blijer mee is want zijn cellen staan andersom.

Code:
=HOOFDLETTERS(LINKS(B1)&"."&LINKS(A1)&ALS(NIET(ISFOUT(VIND.SPEC(" ";A1;1)));"."&DEEL(A1;VIND.SPEC(" ";A1;1)+1;1);"" )&ALS(NIET(ISFOUT(VIND.SPEC(" ";A1;VIND.SPEC(" ";A1;1)+1)));"."&DEEL(A1;VIND.SPEC(" ";A1;VIND.SPEC(" ";A1;1)+1)+1;1);""))

Niels

Bedankt iedereen voor de hulp probleem is opgelost !!!
thanks en nog is merci :-)

of gewoon Theo Peeters want dan werkt de formule niet meer :confused:
wordt volgens mij een lange formule,
ik denk dat de meest simpele oplossing nog is om de tussenvoegsels in een aparte kolom te zetten.

ik zeg niet onmogelijk hoor maar ik ben nu ook benieuwd :d

Mijn bijdrage was slechts een richtingaanwijzer voor de TS, geen eindoplossing !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan