initialiseren, echter dat is het probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

sdr

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2001
Berichten
837
Hallo,

Ik heb vandaag een externe schijf een LoLevelFormat gegeven, dat is goed gelukt.

Voordat ik dat heb gedaan heb ik eerst alles gekopieerd en op een andere externe schijf gezet.

Dat werkt ook prima.

Maar daarna wordt de laatste schijf waar alles op zou moeten staan niet meer herkend in windows, wel in schijfbeheer maar daar staat dat ik schijf moet initialiseren, maar als ik dat doe dan ben ik alles kwijt omdat een format alles verwijderd.

Is er nog een manier om dit te doen zonder dat ik alles kwijt ben.
 
Initialiseren is niet hetzelfde als formatteren of partitioneren. Het gaat puur over de herkenning van de schijf.

Kijk hier dat het initialiseren puur het schrijven is van een 'merkteken' van Windows op de schijf, zonder dat dat invloed heeft op de inhoud.
Wél zul je hoogstwaarschijnlijk na het initializeren aan de getoonde partitie(s) nog een schijfletter aan toe moeten kennen in Schijfbeheer.

Succes,

Tijs.
 
Bedankt voor je reactie.

Zodra ik in schijfbeheer kom, dan start er een wizard om de schijf zichtbaar te maken.
Als dat klaar is dan zie ik wel hoe groot de schijf is maar nu niet is toegewezen.

Als ik dan rechtsklik voor de opties dan kies ik voor nieuwe partitie en dan voor Primaire partitie, dan krijg je de optie van stationsletter toewijzen (G) en klik volgende.

En dan kun je kiezen uit 2 optie.
1.Deze partitie niet formatteren, maar dat gaat niet werken.
2.Deze partitie op basis van de volgende instellingen formatteren en dan kun je ook nog kiezen voor snelformatteren.

Er komt dus weldegelijk formatteren aan de pas en dan ben ik dus alles kwijt.
 
Bedankt voor je reactie.

Zodra ik in schijfbeheer kom, dan start er een wizard om de schijf zichtbaar te maken.
Als dat klaar is dan zie ik wel hoe groot de schijf is maar nu niet is toegewezen.

Als ik dan rechtsklik voor de opties dan kies ik voor nieuwe partitie en dan voor Primaire partitie, dan krijg je de optie van stationsletter toewijzen (G) en klik volgende.

En dan kun je kiezen uit 2 optie.
1.Deze partitie niet formatteren, maar dat gaat niet werken.
2.Deze partitie op basis van de volgende instellingen formatteren en dan kun je ook nog kiezen voor snelformatteren.

Er komt dus weldegelijk formatteren aan de pas en dan ben ik dus alles kwijt.


Heb voor formatteren gekozen en ben nu bezig met een recovery op de schijf met Ontrack recovery.
 
Zoals je gezien hebt heeft het initializeren geen invloed op de schijf zelf.
Het feit dat er geen partities op te zien waren zal al vóór die tijd al zijn geweest (partitietabel kapot, masterbootrecord kapot etc.)

Succes met de recovery.

Tijs.
 
Welkom bij de club, waarschijnlijk heb je de verkeerde externe harddisk geformatteerd. :(
 
@sdr: Mag ik aannemen dat je voor Snelformatteren ("Quick format") hebt gekozen? Dan zijn de kansen voor herstel nog redelijk goed.

Tijs.
 
Even voor de duidelijkheid.

Ik heb dus helemaal niets met die schijf gedaan, wel met een andere externe schijf van Toshiba, daarna was deze schijf van nu niet meer te zien.

En ja ik heb gekozen voor snelformatteren.

Ontrack Recovery is nu 5 uur bezig en heeft nog 3 uur te gaan.
heb het al een keertje onderbroken om te kijken wat ie recovered, en dat erg goed, ik zie al mijn bestanden staan.

En potdomme juist vandaag gaat de voeding stuk van mijn derde externe schijf van wd elements.

De schijf van de toshiba is gewoon stuk gegaan, hij tikt.

:thumb:
 
Okee, misschien is niet iedereen het met me eens maar wist je dat je als gebruiker helemaal geen lowlevelformat mag doen ?
je maakt namelijk meer kapot dan je lief is.

Zoiets mag alleen als je echt weet waar je mee bezig bent.
(Degene die de schijf gemaakt heeft dus)
 
Okee, misschien is niet iedereen het met me eens maar wist je dat je als gebruiker helemaal geen lowlevelformat mag doen ?
je maakt namelijk meer kapot dan je lief is.

Zoiets mag alleen als je echt weet waar je mee bezig bent.
(Degene die de schijf gemaakt heeft dus)

Een low-level format is een laatste poging nog iets nuttigs met een schijf te kunnen doen. Meestal komen de problemen die je ermee probeert op te lossen na verloop van tijd weer terug, dus je moet zowiezo op de schijf die je low-level formatteert hierna geen belangrijke dingen zetten.
En natuurlijk bijzonder goed opletten of je de juiste schijf low-level formatteert.
Juist vanwege bovenstaande 2 redenen zou een een gewone gebruiker zich hiermee niet bezig moeten houden. Die moet gewoon een nieuwe harde schijf kopen.

Je verhaal van 'je maakt meer kapot dan je lief is' geldt alleen als je de verkeerde harde schijf low-level formatteert of als je de zojuist low-level geformatteerde harde schijf weer als volwaardige harde schijf gaat gebruiken. (Zie hierboven).

Tijs.
 
Wat ik er van af weet dat is dat je bij een lowlevelformat de cylinders en zo moet opgeven, dat luistert echt nauwkeurig.

Lukraak wat invullen of zomaar klikken zal niet werken.
 
Wat ik er van af weet dat is dat je bij een lowlevelformat de cylinders en zo moet opgeven, dat luistert echt nauwkeurig.

Lukraak wat invullen of zomaar klikken zal niet werken.

Normaal gesproken gebruik je voor low-level formats altijd het programma dat de harddisk-fabrikant beschikbaar stelt. Daarnaast zijn andere tools vaak prima in staat om je te melden hoeveel sectoren/cylinders etc. op de harddisk aanwezig zijn, want dat wordt dan opgevraagd aan het controllerbord van de harde schijf (=de plaat op de harde schijf met de 'intelligentie').

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan