Inkomende en uitgaande server

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frieshome

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2016
Berichten
46
Ik heb Thunderbird nu op mijn desktop en op mijn laptop geïnstalleerd. Nu heb ik per abuis 2 soorten Servertypes.

< op de laptop de pop-server en de laptop verzend wel bijlages
< op de desktop de IMAP server en die verzend vaak geen bijlages en soms ook geen e-mails.

Nu zei de KPN dat dat mogelijk kwam van de server, die adviseerde juist om de IMAP te gebruiken maar die doet het nu juist niet

Ik weet niet zeker of het daar van komt. Is het mogelijk die instelling te wijzigen zonder alles weer opnieuw te hoeven instellen ?
Kan dit het probleem zijn, of kan het ook nog iets anders zijn ?

Wie weet hier iets van ???

Bij voorbaat dank

Henk
 
KPN is je provider? En wat zijn je SMTP instellingen?
 
Ja, KPN is de provider, maar die wist geen oplossing.

Wat de SMTP is heb ik niet gevonden.
Bedankt
Hen
 
Dat is de server voor Uitgaande mails. Lijkt me wel van belang als het verzenden niet goed gaat ;)
SMTP.jpg
 
Laatst bewerkt:
Sorry, met e-mails heb ik wel vaker een probleem, terwijl ik computerles heb gegeven over veel ingewikkelder dingen. Hier komt ie:
Servernaam SMTP.kpnmail.nl
Poort 587
Gebruikersnaamonbekend

Alvast bedankt
Henk
 
Je zal daar toch ook je gebruikersnaam en wachtwoord van je KPN account moeten opgeven.
 
Dag Edmoor,
Het e-mailadres kan ik je helaas niet geven.

Hopelijk is er toch op deze manier iets van te zeggen.

Bij voorbaat dank
Henk
 
Laatst bewerkt:
Dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat je dat bij de SMTP gegevens moet invullen.
Haal je email adres wel weer weg uit #7.
 
Ik heb inmiddels alles wat in Thunderbird onder Extra staat nagelopen, maar niks bijzonders gevonden. Wel vond ik bij de bijlagen die niet door Thunderbird geaccepteerd zijn iets raars. Daar stond steeds bij: Body type not supported by Remote Host. Letterlijk is dat dacht ik: Lichaamstype niet ondersteund door externe Host. Ik vraag me af wat hiermee wordt bedoeld. Misschien geeft dat de oplossing. In elk geval was het niet een te zwaar bestand.

Ik ben heel erg benieuwd.
Bedankt
Henk
 
Met Body wordt de tekst in een email bedoeld, wat uiteraard niets met een bijlage heeft te maken. Welke versie van Thunderbird heb je? Dat is niet zo lang geleden een bug geweest die al opgelost zou moeten zijn.
TB.jpg
 
Ik gebruik Thunderbird 45.5.0 er staat bij release-updatekanaal. (Wat dat laatste betekent weet ik niet).
Ik gebruik het pas sinds enkele weken, daarom heb ik nog mijn vragen.
Tot nu toe gebruikte ik altijd Windows Live Mail, maar die gaat er in januari uit. Vandaar.
 
Thunderbirt

Ik heb al eens gevraagd hoe het komt dat bepaalde e-mails van Thunderbird niet overkomen, maar weer terugkomen. Van iemand wiens email ook steeds bij mij terugkwam kreeg ik het volgende bericht:

Vermoedelijk probeert jouw emailprogramma sommige berichten te versturen in 8 bits mime, terwijl mijn provider alleen 7 mime accepteert. Dat kan je i.p. oplossen via de instellingen van je emailprogramma.

Ik heb de mime instelling bij Thunderbird nog niet kunnen vinden. Het lijkt er dus wel op dat dit probleem oplosbaar is.

Wie weet waar dit te vinden is ? en kent iemand dit probleem ?

Groeten,

Henk
 
Dat valt wel mee. Je kan in het zoekveld gewoon mime intikken en krijg je alle instellingen te zien die met mime te maken hebben. Ik heb geen enkel probleem met het verzenden van mails met bijlage en dit zijn mijn mime instellingen:

Mime.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het is gelukt. Ik heb het geprobeerd naar iemand waar de e-mail steeds van terug kwam. Zowel zonder als met een bijlage. Dat ging nu goed en vlot.
Heel erg bedankt iedereen die meegedacht heeft en nu in het bijzonder Edmoor.
Ook goed te weten als anderen tegen hetzelfde probleem aan lopen.

Erg nuttig zo'n groep.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan