• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Inkomende goederen controle...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Holder

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 mei 2013
Voor mijn werk dien ik inkomende goederen te registreren en te keuren.

Ik ben bezig met het aanleggen van een excel-bestand met de volgdende werkbladen:

- Entry sheet: dit is het werkblad wat gebruikt wordt om een artikel te keuren t.o.v. een aantal vastgelegde criteria.
- Specs: op dit werkblad wordt per artikel een aantal criteria (max 10) vastgelegd (criteria die de Entry sheet hier ophaald).
- Storage: via een macro wordt A3:G3 van de Entry sheet gekopieerd naar de eerstvolgende lege regel in deze Storage sheet.
- Sample size: in dit werkblad wordt de steekproefgrootte berekende n.a.v. de lot-grootte.
- Sampling plan: informatie t.b.v. steekproefgroott's, wordt niet in formules op andere werkbladen gebruikt.

Wat wil ik bereiken: wanneer in A3 van de Entry sheet een artikelnummer wordt ingevuld, moet in D3 aangegeven worden welke status dit artikelnummer heeft. Deze status zou uit de Storage sheet gehaald moeten kunnen worden. Hierbij gelden de volgende voorwaarden (ook genoemd op sheet Sampling plan):

Uitgangsituatie: een nieuwe artikel start in status rood; steekproefgrootte 'tightened'.

Rood
Als in deze status 3 opeenvolgende controles op het artikel OK zijn, verandert de status naar geel. De steekproefgrootte gaat naar 'normal'.

Geel
Als in deze status 3 opeenvolgende controles op het artikel OK zijn, verandert de status naar groen. De steekproefgrootte gaat naar 0.

Groen
Geen actie.

Als bij status rood, geel of groen een NOK wordt geconstateerd, veranderd de status in rood en is de steekproefgrootte weer naar 'tightened' verhoogd.

Ik krijg het niet voor elkaar om de juiste formule samen te stellen die met genoemde voorwaarden de juiste data uit de Storage sheet haalt.

Ik hoop dat de experts hier er een poging aan willen wagen.

Helaas is mijn bestand groter dan 100kB... voor wie me zou kunnen/willen helpen: ik kan het bestand natuurlijk mailen.

Groeten,

Mark

Heeft er iemand tip/trucks om dit vraagstuk op te lossen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan