inkomende mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

hawkie

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2002
Berichten
994
Vraagje:

Ik heb een account bij tiscali
met de volgende aliassen :

AAA@tiscali.nl
bbb@tiscali.nl
ccc@tiscali.nl
ddd@tiscali.nl
(uiteraard gefingeerde adressen)

wanneer ik een nieuw bericht wil verzenden kan ik in de afzenderbalk de "afzender" kiezen
Bij inkomende post gericht aan AAA@tiscali.nl zou het bericht toch moeten binnen komen op AAA@tiscali.nl
En daar zit het probleem:
de ene keer komt mail, geadreseerd aan AAA binnen op AAA, de andere keer op bbb of ccc of ddd
En dan bedoel ik dus niet "beantwoordde" maar gewoon nieuwe berichten

Hoe kan dat?

Oulook Express 6.0
 
Ik heb wel berichtregels ingesteld zodat inkomende post in de juiste mappen terecht komt, maar zie niet wat dat te maken heeft met dit probleem.
Post gericht aan AAA komt op een andere plek binnen zoals ik al zei
 
Bedoel je als de mail binnen komt op AAA dat ie bij het beantwoorden als afzender AAA moet geven en bij binnenkomst op bbb, bbb als afzender bij het beantwoorden moet geven?
 
Ja, mail gericht aan mij (AAA) moet gewoon op mijn (AAA) account binnenkomen en niet op bbb, ccc of ddd

Hij komt dus nu binnen op zowel mijn account als op naam van de kinderen en echtgenoot (bbb,cc,ddd)
 
Het moet met berichtregels op te lossen zijn:

Wanneer u bij een pop3 mailbox meerdere aliassen aanmaakt, komt alle mail die hier naartoe wordt gestuurd op de mailserver in dezelfde mailbox terecht. Om te voorkomen dat ook in uw e-mailprogramma alles op een hoop terecht komt, kunt u opgeven dat de e-mail gesorteerd in aparte mappen binnen moet komen. Hiervoor moet uw e-mail client wel het instellen van filters ondersteunen. Tegenwoordig bieden de meest programma's deze mogelijkheid.Stel u heeft een pop3 account met twee aliassen: info@uwdomein.nl en sales@uwdomein.nl. Maak dan onder de Inbox van uw e-mailprogramma voor elke alias een sub-map aan: bijvoorbeeld INFO en SALES. Stelt u dan de filters zo in dat alle e-mail naar info@uwdomein.nl in de map INFO terechtkomt en de e-mail naar sales@uwdomein.nl in de map SALES.


Info: http://www.tiscali-business.nl/klantenservice/faq.asp?faq=BKLFE
 
Nee Testje, dat is niet wat ik bedoel
pfffffffff, moeilijk uitleggen zeg :(

Eén account = AAA
3 aliassen: bbb,ccc,ddd

Post die gericht is aan AAA moet binnenkomen bij AAA
gericht aan bbb moet bij bbb komen enz

Maar dat gebeurt dus niet.

Post komt niet allemaal op een hoop terecht in 1 map, want dat kun je idd met de berichtregels oplossen, maar komt juist op wisselende plaatsen binnen bij de andere alias. Dit is overigens pas zo sinds kort en kan me niet herinneren dat ik iets heb gewijzigd in de intellingen

:confused:
 
hi
ga naar de accounts ,klik op een van deze ,dan eigenschappen ,tabblad verbinding en haal het vinkje daar weg (voor deze account ........)
zo draait er bij mij 4 mail adressen bij de zelfde server.
succes
 
Geplaatst door kalden
hi
ga naar de accounts ,klik op een van deze ,dan eigenschappen ,tabblad verbinding en haal het vinkje daar weg (voor deze account ........)
zo draait er bij mij 4 mail adressen bij de zelfde server.
succes

nog vergeten als je de mails apart wilt binnen halen moet je op het pijltje naast de icoon verzenden en ontvangen klikken en dan de account aanvinken
 
Ik begrijp nog steeds niet goed wat je bedoelt met "verschillende plaatsen". Bedoel je dat de post voor ccc soms in de map van bbb terechtkomt?

Han
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan