Inkomende mails worden geblokkeerd door zwaar mailbericht ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kabece

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2010
Berichten
8
De eerste mail komt binnen (8MB). Bij de start van 2de mail wordt onmiddellijk herbegonnen bij die eerste mail, die telkens volledig binnenkomt (*). De 'doorstart' naar de 2de en volgende mails lukt niet. En dit blijft zo maar doorgaan ...
(*) het resultaat van de bijlage geeft 8 MB, maar tijdens het INKOMENDE proces zie ik de 'teller' naar 11 à 12 MB gaan.
Hoe kan ik dit proces doorbreken ?
mvg,
kabece
 
Laatst bewerkt:
Heb je een webmailfunctie voor dat account? Dan kun je het bestand via webmail downloaden en het bericht verwijderen.
 
Nee. dat heb ik niet. Weet ook niet hoe dit te doen, tenzij er een alternatieve manier van 'behandelen' bestaat ?
 
Er is een optie via telnet, maar dan moet je wel opletten wat je doet. Type je een letter fout dan geef je enter om de regel opnieuw in te geven, backspace werkt niet.

Ga naar start > uitvoeren en type: "TELNET [mailservernaam] 110" <enter>

In de telnetsessie type je: "user" <enter> Vervolgens wordt er om jouw wachtwoord gevraagd.

Eenmaal ingelogd krijg je een lijst met berichten en hoe groot deze zijn, elk met een nummer. Kijk welke nummers een groot e-mailbericht bevatten. Deze verwijder je dan zo:

Type "delete [nummer]" <enter>

Nogmaals, backspace werkt niet en niet elke provider ondersteunt de telnet optie.
[mailservernaam] is de popserver van jouw provider.
 
Dank voor jouw gewaardeerde bijstand ! Net bij mijn poging kwamen alle mails 'spontaan' binnen. Ik behoud in elk geval die werkwijze in case of ...
TXS.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan