inkomende post

Status
Niet open voor verdere reacties.

Buurse

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2008
Ik heb thuis een desktop en een laptop en een draadloos netwerk met verbinding naar de internetprovider.
Als ik via de desktop Outlook Express 6 open, komen er een paar mailtjes binnen, maar lang niet alles. Open ik vervolgens OE via de laptop, dan komt er alsnog een hele trits berichten binnen.
Ik heb al geprobeerd of dat probleem over is als ik de spamfilter van de desktop uitschakel, maar dat helpt niet.
Wie weet er raad?

Hoi,

Heb je op de desktop dezelfde mailaccounts staan als op de laptop?

Hoi Teun,

Exact dezelfde.
Verdere info: het probleem heeft zich niet altijd voorgedaan. Volgens mij hangt het op de 1 of andere manier samen met de overgang van Planet naar KPN-Planet juni dit jaar.
Ik heb een paar postbussen (voor mezelf, mijn vrouw, mijn bedrijfje) en alle postbussen hebben wel 1 of een paar aliassen. Het probleem lijkt zich vooral voor te doen bij mijn "hoofdpostbus" (de postbus waarop mijn Emailaccount officieel is geregistreerd bij Planet).

Hans

Hoi,

Het enige wat ik nog kan bedenken is dat de servergegevens voor inkomende (POP3) en uitgaande (SMTP) mail niet helemaal correct zijn.
Wat betreft aliassen mag het in principe niet uitmaken, want die komen allemaal terecht via de hoofdaccount waaronder de aliassen zijn aangemaakt.

Hoi Teun,

Zojuist via het afrolmenu "extra" - accounts gecontroleerd tussen de desktop en de laptop. Exact hetzelfde. Of moet ik voor de servergegevens ergens anders kijken?
Als er bij de servergegevens iets fout zou zijn, zou ik toch op de desktop helemaal geen berichten ontvangen? Dat is juist het gekke: er komt wel wat post binnen op de desktop, maar als ik dan via de laptop nog eens kijk, blijkt er veel meer voor me klaar te staan.

Grtjs, Hans

Inmiddels heb ik ook geprobeerd om de account waarbij dit probleem speelt, even te verwijderen van mijn lijst van E-mailaccounts in OE6 en vervolgens weer "nieuw" in te voeren, maar het probleem is daar alleen maar mee verergerd. Ik krijg nu helemaal geen inkomende post meer op dat account in mijn desktop. Alles komt alleen via de laptop binnen.

Wie heeft er nog een nader briljant idee?

Hoi,

Als je op het 'ene' apparaat OE gestart hebt, wordt daar de mail van je account binnengehaald. In de regel betekent dit dat deze uit je Posbus van je mailaccount wordt verwijderd.
Controleer je vervolgens hetzelfde account met het andere apparaat, dan zal de mail daar dus niet alsnog worden binnengehaald.

Hoi Teun,

Nee, zo dom ben ik nou ook weer niet. Ik controleer eerst op mijn desktop. Daar komt niks binnen. Vervolgens open ik E-mail in mijn laptop en dan komt alles alsnog binnen.

Grtjs,

Hans

Hoi,

Helaas, mijn suggesties zjin uitgeput.
Hopelijk is er iemand anders hier die een oplossing voor je weet.

Hoi Teun,

In elk geval bedankt voor het meedenken!

Grtjs,

Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan