• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

inkoop formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

cryptofreak1

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2014
Hallo allemaal,
ik heb een vraag, ik het een inkoopformulier gemaakt voor het bestellen van onderdelen.
maar nu wil ik daar een aantal Macro's in hebben, onder 1 knop.
ik heb zelf al diversen dingen geprobeerd maar ik heb een expert nodig.
de vraag is ik wil een knop als ik er op druk dan word het document opgeslagen in een map als PDF en met als naam het bonnummer.
hij moet dan gelijk daarna het bonnummer met 1 verhogen de ingevulde velden legen en evt. ook nog versturen naar.
is dit allemaal mogelijk onder één knop

alvast dank!

Bijlagen

Het antwoord op de vraag is Ja.

Als je al zaken geprobeerd hebt dan is het beter om dit in het bestand te laten zien. Nu is het een .xlsx en daar zal dat niet uit blijken;)

Er zitten ook nog wat andere manco's in het voorbeeld. Bv hoe wordt het Bonnummer samengesteld? Gewoon beginnen met leeg en dan doortellen? Een lege bestandsnaam kan je niet opslaan. In welke map moet het bestandje opgeslagen worden?

voor het opslaan heb je niet veel code nodig
Code:
 Sub VenA()
 c00 = "D:\VenA\"
 ActiveSheet.ExportAsFixedFormat 0, c00 & [F5]
 End Sub

ik heb in het formulier een aantal macro's gemaakt, en dit werkt al aardig.
maar ik heb in het formulier een cel gemaakt waar de map kunt invullen waar hij het document op moet slaan (bv C:\Users\Gebruiker\Desktop\Factuur\Test locatie)
maar hoe krijg ik dit voor elkaar om dit in de macro te krijgen. ik hen nu zelf een map naam ingevuld dit werkt ook maar ik wil dat iedereen zelf kan bepalen
waar hij het bestand opslaat. ik zal het bestand zoals ik het nu heb weer even invoegen. document Bekijk bijlage inkoopform_test - kopie.xlsm

tevens heb ik een vraag over dit document.
iedere keer als het opslaat krijg ik een melding in beeld, is dit uit te zetten. zie Knipsel.JPG

Laatst bewerkt:
Voor het opslaan naar een door de gebruiker gewenst locatie kan je eens kijken naar
Code:
application.FileDialog

Voor het uitzetten van meldingen kan je eens kijken naar
Code:
Application.DisplayAlerts

misschien een stomme vraag, maar waar vind ik dat application.FileDialog en hoe moet ik hem in het document aanmaken.

is er niet gewoon een stukje marco wat ik er in kan voegen en wala het werkt bv (in het simpel gezegd) kijk naar Cell E4 en gebruik deze range voor opslaan naar

of is dit echt te simpel gedacht?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan