• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

inkoopbestand waarbij eenmalige invoer na resetten op 0 opgeteld blijft

• Onderwerp starter Onderwerp starter dfv
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dfv

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 nov 2010
Bekijk bijlage Excel product inkooplijst ver.xls

Ik probeer een excel op te zetten waarbij ik besteladvies heb, kan inboeken , en kan bestellen. Mijn probleem nu is dat de cirkel wel rond is maar dat alleen maar als ik het bestelaantal laat staan en het inboek aantal laat staan. Ik zou het fijn vinden als ik na bijvoorbeeld "saven"of anders de cel waarik zojuist 3 heb ingeboekt weer op 0 kan krijgen zonder dat het dan weer van de totale voorraad af gaat.
Hetzelfde geld voor bestellen.
Besteladvies geeft 2 aan, ik vul bij bestellen 2 in, besteladvies gaat naar 0 en te ontvangen orders naar -2. Deze kan ik inboeken waardoor te ontvangen naar 0 gaat. Ben al een heel einde maar hij moet dus totaal ontvangen kunnen doortellen, ook als ik het ingeboekte aantal weghaal/ reset moet het totaal gelijk blijven aan de nieuwe situatie.

Concreet: hoe kan ik uit een veranderlijke handmatig ingevoerde cel informatie halen en blijvend opslaan in een andere cel ook al is deze cel na het invoeren weer 0

Als dit bestand af is en werkt hebben veel mensen er iets aan.
Als iemand al zo`n bestand klaar heeft is het natuurlijk ook goed:d

De bijlagen hieronder staan er voor niets krijg ze niet weg.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
hallo dfv

de cellen die je blijvend wilt houden zet daar geen formule in,
maar vul ze in met een macro en start deze macro met een knop.

groet sylvester

macro`s

Het is voor het eerst dat ik erg veel tijd in excel heb zitten en weet nog weinig.
In de cellen waarin ik zelf iets invoer zoals in te boeken aantal en aantal in bestelling staat zelf geen formule maar er zijn andere cellen die hierop reageren. De reactie is goed zo lang als dát getal in de cel staat. Maar nadat het besteld is én nadat het ingeboekt is moet dit cijfer alleen nog terug te vinden zijn in mn. staat in bestelling en een opgeboekt voorraad aantal. Bij deze getallen moet het cijfer opgeteld worden. Zou graag weten hoe het éne vak weer leeg gemaakt kan worden na bv. "saven" waarna tevens de inhoud blijvend opgeslagen/opgeteld wordt in een andere cel.

Dank!

Je zult idd met een macro moeten werken. Hiermee kun je de uitkomst(waarden) van formules omzetten naar vaste waardes.
Handmatig doe je dit door een formule te kopieren en dan in een cel: RM knop >> plakken speciaal >> waarden. In een test bestand zou je met de macrorecorder 1 en ander kunnen uitproberen. Zo leer je weer een hoop bij.
Let wel: Voordat je gaat proberen in het echte bestand eerst een kopie maken.

youtube

hmmmm morgen cursusje youtube macro`s dus,
ASAP utilities erbij gezet ,, weinig voorbeeldjes....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan