Ik heb een locatie, en die heeft foto's. Ik heb in de database dan bijv. veld foto1 en foto2 (misschien niet geheel handig?). Nou wil ik echter als ik deze locatie verwijder, ook de foto's die erbij horen verwijderen. Middels een query haal ik de foto's op, en kijk ik of ze bestaan en verwijder ze. Maar ik moet dit dus copy pasten voor foto2. Dat is niet echt.. mooi. De code;
Hoe kan ik dit mooi herschrijven, of wat zou misschien een betere code zijn. Kan ik beter één veld maken voor de foto's in de database, en middels een array in de database zetten?
Waaraan ik dacht was, om foto1 en foto2 in een array te zetten. Dan foreach of iets dergelijks, maar mij faalt de kennis om dit verder door te zetten.
B.v.d.
PHP:
$plaatje = 'plaatjes/fotos/' . $foto1;
if (file_exists($plaatje )) {
unlink($plaatje);
}
Hoe kan ik dit mooi herschrijven, of wat zou misschien een betere code zijn. Kan ik beter één veld maken voor de foto's in de database, en middels een array in de database zetten?
Waaraan ik dacht was, om foto1 en foto2 in een array te zetten. Dan foreach of iets dergelijks, maar mij faalt de kennis om dit verder door te zetten.
B.v.d.