inkt instaleren printer:MP140 HELP!

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrol man

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2009
Hallo,

Als ik iets wil scannen geeft mijn printer de volgende foutmelding aan: code: 2,114,0
Ik heb eens rondgesnuffeld op het internet wat deze foutcode betekend en toen kwam ik op deze site uit met deze tekst:
E2-2 = Geen papier (AVP)
E3-3 = Paper jam E3-3 = Papier vast
E4 = No ink E4 = Geen inkt
E5-5 = The ink cartridges are not installed or a non-supported ink cartridge is installed, or the ink cartridges are not installed properly E5-5 = De inktpatronen zijn niet geïnstalleerd of een niet-ondersteunde inktpatroon is geïnstalleerd, of de inktpatronen zijn niet correct geïnstalleerd
E8 = Waste ink absorber full, or platen waste ink absorber full E8 = afvalinkt absorptievat volledige of plaat afvalinkt absorptievat volledige
E9 = The connected digital camera / video camera does not support Camera Direct Printing E9 = De aangesloten digitale camera / video camera does not support Camera Direct Printing
E14 = The Ink cartridges whose destination are wrong E14 = De Inktcassettes wiens bestemming zijn verkeerd
E15 = Ink cartridge is not installed E16 - Ink remaining is unknown E15 = ink cartridge is niet geïnstalleerd E16 - Inkt nog onbekend
E16 -E19 = Failed to scan head alignment sheet E16-E19 = mislukt scan uitlijning vel
E22 = Carriage error E22 = Carriage error
E23 = Paper feed error E23 = Papierinvoer fout
E24 = Purge unit error E24 = Purge eenheid fout
E25 = ASF(cam) sensor error E25 = AVP (CAM) sensor fout
E26 = Internal temperature rise error E26 = interne temperatuurstijging fout
E27 = Waste ink absorber full or platen waste ink absorber full E27 = afvalinkt absorptievat volledige of plaat afvalinkt absorptievat volledige
E28 = Ink cartridge temperature rise error - E28 = inktpatroon temperatuurstijging fout --
E29 = EEPROM error E29 = EEPROM fout
E33 = Paper feed position error Model E33 = Papierinvoer foutenmarge
E35 15 = USB Host VBUD overcurrent error - USB E35 15 = USB Host VBUD overstroombeveiliging fout - USB
E37 17 = Abnormal motor driver error E37 17 = Abnormale motor driver fout
E40 20 = Other hardware error E40 20 = Andere hardware fout
E42 22 = Scanner error E42 22 = Scanner fout
Bij mij geeft hij op de printer aan E5 en dat betekend dat de inkt niet is gëinstalleerd.
Ik heb laatst mijn inkt bijgevuld omdat het anders zo duur koste en hij gaf (als ik iets wilde uitprinten) altijd aan dat de inkt bijna op is maar dat is helemaal niet zo maar ik maakte me hier niet zo druk om maar nu zou het toch wel erg van pas komen als ik wist hoe ik die inkt zou moeten instaleren.

Alvast bedankt

Gr. Ad

de foutmelding heeft te maken met of de usb kabel (je moet usb2) hebben of de chipset drivers voor de usb poooreten moet worden geupdate

Ok en hoe doe ik dat?
Ik heb nu weer nieuwen inkt gehaald omdat ik wat moest uitprinten maar het zou handig zijn als ik hem weer eens zou bijvullen.

inkt navullen kan niet hiervoor heb je nieuw chips nodig voor op de cartridge je kunt wel huismerken kopen hier zit vaak de chip al op.

de foutmedling 2,114,0 heeft met de usb te maken du niets met de inkt

?
Ik zou niet weten wat er dan met de usb zou moeten zijn?
Hij zit er in ieder geval goed in.:)
Maar wat ik ervan begrijp (volgens veel site's) is dat het met de inkt installatie heeft te maken...
Maar ik zou het best wel willen proberen maar omdat ik al nieuwen inkt heb... ik weet niet of het gaat om die oude inkt (de inkt die ik niet op papier kan krijgen) er nog in te doen?

krijg je misschien nog andere foutmeldingen dan zoals cartridges niet herkend of dergelijke? De melding van 2.114.0 heeft in ierder geval niets te maken met de printer zelf.
Je kunt nog eens proberen de oude cartridges terug te plaatsten en kijken wat de printer dan doet.

Inktpatronen mp190

Probeer de contacten van de inktpatronen eens te reinigen met isopropanol, de printer zal wel de melding leeg aangeven maar bijvullen is geen probleem.

dit zal niet altijd werken de chip telt af dus als ie leeg is geeft de chip dit aan en niet de cartrdge. Bij sommige canno printer kun je dan kiezen voor toch doorgaan (dan werkt het dus wel) bij andere moet er een nieuwe chip op

Dus de chip denkt dat de inkt op is maar dat is hij dus niet want ik heb hem bijgevuld.
Dat bedoel je er toch mee?

Maar daar is niet veel tegen te doen om die chip te laten zien dat de inkt toch vol zit?

Hoi,

Bij mij helpt het volgende al heb ik wel een Lexmark printer: Laat de kleurencartridge altijd een originele zijn dan kun je de zwarte gewoon bijvullen(ongev. 4x daarna zul je weer 2 originele moeten kopen).Al blijft wel aangeven dat ze leeg zijn hij print gewoon!

Succes!

ps bij www.123inkt.nl kun je goedkope alternatieve cartridge kopen die wel werken!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan