Inktniveau printer niet zichtbaar

• Onderwerp starter Onderwerp starter Floyd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Floyd

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2000
Hallo,

Ik heb een Epson stylus 880 printer. Sinds ik een nieuwe pc heb (XP home) wordt niet meer aangegeven wat het inktniveau is wanneer ik een printopdracht heb gegeven. Ik heb de software geinstalleerd, inclusief hulpprogramma's. Deze werken verder wel, printen gaat ook prima. Ook heb ik de nieuwste driver geinstalleerd. Ik gebruik overigens originele epsoncartridges. Het is niet zo'n groot probleem, maar het is toch handig wanneer het inktniveau wordt aangegeven. Weet iemand misschien wat ik kan doen om dit in orde te krijgen?

Groet, Floyd

Als ik het hulpprogramma open, kan ik op alle knoppen drukken (en volgt er ook actie), behalve Epson Status Monitor. Als ik deze knop indruk gebeurt er niks. En als ik het tabblad hoofd kan ik alles instellen. Het enige dat niet wordt weergegeven is het inktniveau. Ik zie ook niet waar ik kan aangeven hoe ik dat in beeld kan krijgen. Het lijkt er op alsof een deel van de hulpbestanden wel zijn geinstalleerd en dit ene deel niet. Het onderdeel inktniveau wordt in grijs weergegeven.

Bij zo'n grijze weergave valt er idd niks in te stellen, jammer . . .

Kreeg nog een ideetje: had je vóór deze XP misschien een ME of 95/98? Zo ja, dan zou je de driver(s) eens kunnen updaten via de Epson-site.

(Maar, zoals je zelf al zei, het is geen groot probleem)

Edit: zie nu pas -veel te laat- dat je de nieuwste drivers al had geprobeerd.

Laatst bewerkt:
Controleer of in je bios de printerpoort (LPT of Parallel) wel op ECP/EPP (bi-directioneel) staat.
Zolang dit niet het geval is kan je printer geen opdrachten terugsturen naar de pc (en dat moet voor statusmonitor enzo)

[edit]Hierbij ga ik er even vanuit dat je de 'normale' printerkabel gebruikt en geen USB[/edit]

Laatst bewerkt:
Nanette, dat was een goeie tip. Ik had hiervoor idd W98. Het werkt weer als vanouds. Bedankt.

Groet, Floyd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan