inladen van video lukt niet: Help!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

brendatimmer

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2007
Help het inladen van mijn videobandjes lukt niet.

Ik probeer al een lange tijd dit voor elkaar te krijgen, maar het lukt me niet alleen. Veel websites al bezocht, maar alle problemen zijn net weer iets anders.
Graag jullie hulp.

Windows movie maker heeft het ooit gedaan. Het programma start wel, maar wanneer ik wil inladen krijg ik de melding error: n/a

Verder niets....en ik kan ook verder niets beginnen. Aan de hand van andere tips heb ik al de codec verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Dit geeft geen verschil.

Wie o wie weet wat ik nog meer kan proberen. Kan iemand samen met mij naar de oplossing zoeken stap voor stap.

Ik heb vista en NOD erop zitten.

Groeten Brenda

Hoi Brenda,

Wat wil je precies gaan doen?
Wil je VHS banden omzetten in dvd?

Waarmee sluit je alles aan?

Wat je kunt doen is werken met pinnacle. dat is een goed programma waar je mee kunt capturen en bewerken.

Maar ligt dus aan wat je wilt doen!

Verder kan het zijn dat je videokaart het niet trekt.

Herinstalleer Windows Movie Maker (werkt onder XP, hopelijk onder Vista ook):
[Windows-toets]R -> %windir%\inf
Rechstklik op moviemk.inf, en kies Installeren.

Houd de Vista installatie DVD in de buurt, die zul je waarschijnlijk nodig hebben.

Succes,

Tijs.

extra uitleg

Wat ik precies wil doen is mini dv bandjes van mijn videocamera inladen, zodat ik ze via moviemaker op de dvd kan branden (en eventueel kan bewerken).

Ik sluit mijn videocamera aan op mijn laptop met de daarbij behorende dikke dure kabel.
Het opnieuw installeren zal niet gaan. Ik heb een sony vaio laptop. Windows movie maker is een programma wat standaard op de laptop staat. Ik moet natuurlijk uitzoeken of Sony dit wel bijsluit op de cd's die erbij zitten. Aangezien je het programma normaal moet aanschaffen. Harry Snor....een van de andere leden heeft me eerder bij een geluidsprobleem met moviemaker ook afgeraden om het te verwijderen, maar op zoek te gaan naar de oorzaak.

Zelf denk ik dat NOD iets heeft gedaan. Vaak gebeurden dit soort dingen na een update. Alleen krijg je het dan te laat in de gaten, omdat het geen programma is wat ik dagelijks gebruik. Ik vraag me af wat de errormelding inhoud. Hoe kan ik weten of ik alle instellingen goed heb staan. En is..... WMM niet gewoon een waardeloos programma om in vista te gebruiken.

Wat is pinnacele? Waar kan ik dat halen? Is dat geschikt om mini dv bandjes in te laden, te bewerken en op dvd te zetten. Zonder bijvoorbeeld dat je moet converten? Bij WMM in vista hoeft dan nu niet meer.

Mocht het zo zijn dat ik echt opnieuw moet installeren, dan zal ik daar nog op terug komen. Ik ben een leek in dit soort dingen. Het is met dus niet helemaal duidelijk op wat voor manier ik dat voor elkaar kan krijgen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Brenda

Wie praat hier over verwijderen? Ik praat over herinstalleren, waarbij (naar hoop en verwachting) zaken die nu scheef zijn komen staan weer recht komen.
Daarnaast is het zeer kansrijk dat alle installatie-software gewoon ergens op het toegankelijke gedeelte van de harddisk beschikbaar is, omdat je anders geen enkel Vista onderdeel zou kunnen toevoegen (geen standaard bij Vista meegeleverde (video-/audio-/printer-)drivers, geen extra onderdelen die normaal niet in een standaard-installatie van Vista geïnstalleerd worden etc.)...
Wil je dit nakijken: [Windows-toest]R -> regedit.exe -> [Ctrl]F en dan zoeken naar SourcePath of kijk direct in Regedit in de sleutel waar Vista aangeeft de installatiesoftware te verwachten: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Policies\Microsoft\Windows NT\Setup
Kijk naar de waarde SourcePath in het rechterdeelvenster.

Mocht SourcePath niet verwijzen naar een plek op je harddisk, leen dan bij iemand een volwaardige Vista installatiecd, en hou je die bij de hand tijdens de installatie. Zoals boven gemeld verwacht ik niet dat je 'm nodig hebt.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan