• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Inleesbestand Excel in M365 Outlook agenda

Status
Niet open voor verdere reacties.

Manusje

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2011
Besturingssysteem
W11
Office versie
O365
Goedendag,

In de bijlage zit een inlees bestand om bij M365 inde Outlook agenda te gebruiken.
Ik loop echter tegen 2 velden aan, welke niet gevuld worden met het bestand.
In het bestand zijn ze wel gevuld.
Dit is bij deelnemers uitnodigen, het veld Vereist en Optioneel.

Ik ben ook benieuwd naar de betekenis van de velden:
Factuurinformatie,
Gevoeligheid,
Prioriteit,
Privé,
Reisafstand,
Tijd [hier is de keuze 2 en 3, waarbij 3 staat voor de gehele dag en 2 voor los ingevulde tijd]

Zie de reactie tegemoet,
Groet, Jan

Bijlagen

Lijken mij 2 optievelden die enkel waar/onwaar true/false of iets van die aard kunnen bevatten
en onderling afhankelijk zijn, slechts 1 van beide kan ingevuld worden.

De waarden die je nu oplaadt worden zeker geweigerd.

Goedemorgen Digicafee,

Als ik een export maak uit Outlook via de wizard, worden de velden wel gevuld.
Op diezelfde manier heb ik het inleesbestand gemaakt, wat bij alle overige velden wel goed gaat.

Iemand anders die mij hiermee kan helpen.

Alvast bedankt,
Groet,
Jan

Goedemorgen DigiCafee,

Natuurlijk, eerst zelf proberen uit te vogelen, dan hulp vragen.
Alle andere velden worden wel aangeroepen/ gevuld vanuit het bestand, echter niet deze twee; Vereist en Optioneel.

Heb jij ideeën hoe dit op te lossen?
Google geeft mij op dit moment ook niet een handvat om de oplossing te vinden.

Zie je reactie met belangstelling tegemoet,
Groet,
Jan

De andere kolommen waar ik een Ja/nee schakelwaarde verwacht (F,G en T) hebben een WAAR/ONWAAR als inhoud.

Probeer eens in de beide kolommen die je zorgen baren resp. WAAR/ONWAAR en ONWAAR/WAAR te zetten in een record en te zien wat dat geeft bij import aub ...

Dag DigiCafee,

Kolom F; Gebeurtenis duurt hele dag, staat op onwaar omdat de afspraak binnen een tijdsbestek valt op die dag. Kolom V Tijd is daarvan de bevestiging 2 i.p.v. 3 vals waarde voor de gehele dag.
Kolom G; bepaalt of je, tijdig, herinnert wil worden aan je afspraak, Waar -r omdat in kolom H en I de herinneringsdatum en tijd invoert.
Kolom S; Prioriteit Hoog of Laag aan de afspraak
Kolom T; Waar | Onwaar of het een privé afspraak is.
De velden Organisator van vergadering, Vereist en Optioneel, waren gevuld met een echt mailadres. [zoals uit de export.

Ik heb desondanks toch geprobeerd met Waar | ONWAAR, maar dat mocht niet baten.

Zie je reactie tegemoet,
Groet, Jan

Ik had het enkel over de schakel vereist/optioneel uiteraard niet over de organisator ... daar moet je mailadres laten staan hé ...

Goedemorgen DigiCafee,

Ik begrijp wat je schrijft.
Ik had alle manieren registeren geprobeerd, met organisator mailadres, zonder, waar | onwaar bij de velden.
Helaas dat geeft geen antwoord.

In een poging om andere wijze te gebruiken, is ook op niets uitgelopen.
Ik heb de mailadressen aangevuld met " ervoor en erachter bijvoorbeeld.
Waar | Onwaar in combinatie met ; en aansluitend mailadres.
Ik krijg het niet voor elkaar.

Zie je reactie, of iemand die een oplossing heeft, tegemoet,
Groet,
Jan

Ik ben nog wat aan het lezen geweest en bemerk dat MS voor import in Office365 enkel een ICS-bestand vernoemt, géén CSV ...
Waar haal je die lijst die je wil importeren ? uit andere toepassing ? kan die ICS aanleveren ?

Ik heb de kennis gehaald, onder andere van deze site:
https://excelxl.nl/basis/importeren-van-excel-naar-outlook-2016/
Zelf gaan proberen met aanvullen en aanpassen van gegevens, op basis van een export uit M365.
Het is een CSV op basis van komma gescheiden data. Via tussenstap maak ik deze, zie de link.

Ik heb alles werkend, behalve de eerder genoemde velden.
Ik moet periodiek namelijk heel veel uitnodigingen | outlook afspraken versturen en aanmaken in een bestand en aansluitend versturen is handiger dan elke afspraak opnieuw maken.

Groet,
Jan

Dankjewel voor de link.
Ik ga kijken of ik het zo operationeel krijg.
Alvast bedankt,
Wordt vervolgd,
Groet,
Jan

Update:
Helaas gaat het niet lukken.
Na het inlezen van alle afspraken [± 150] in Outlook, staan de afspraken wel in de agenda, maar moet elke individuele afspraak apart nogmaals geopend en verzonden worden.
Dan heb ik nagenoeg evenveel werk, dan elk moment apart aanmaken en aansluitend mailen.

Dank aan allen voor het meedenken, mogelijk is er in de toekomst een oplossing, maar voor nu helaas.
Groet,
Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan