Inlezen europesche ID kaarten en paspoorten

Status
Niet open voor verdere reacties.

galletje

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2010
Beste Forum gebruikers,

Voor het huidige project ben ik opzoek naar een mogelijkheid om Europesche ID kaarten en paspoorten in te lezen in access.
Hieruit moeten dan de belangrijkste gegevens worden over gebracht eventueel met pasfoto. nu heb ik in het forum wel een Topic gevonden voor de Belgische ID kaarten , maar niet voor de overige ID kaarten en overige ID bewijzen.

is dit wel mogelijk op dit moment, en zo ja is er al ooit iemand die dat het gemaakt en dit wil delen en of waar ik het kan vinden.

Thanks

John

Als het mogelijk is voor Belgische Identiteitskaarten, zal het voor andere landen ook best mogelijk zijn. Maar als je ziet hoeveel problemen ze hebben gehad in dat draadje, dan mag je dat dus per land vermenigvuldigen met een stevige factor. Zelf zou ik er niet aan beginnen, want ik vermoed dat je voor elk land een aparte scan module moet hebben die de gegevens betaalt. En dat loopt op in de kosten,lijkt mij. Zeker als je dat wilt herhalen voor een aantal balies. Nog afgezien van de jofele werkomstandigheden die je dan creëert met allerlei verschillende apparaten, die je dan ook nog eens uit elkaar moet zien te houden.
Maar wellicht, als we ooit één Europa worden :D. Hoewel, laten we het dan gelijk groot aanpakken en van de hele wereld één land maken ;)

Inlezen in access vind ik persoonlijk nogal een ruime definitie. Wat wil je precies gaan doen? Een scan opslaan van een ID kaart (mag overigens in de meeste gevallen niet), of wil je de belangrijkste gegevens opslaan (Naam, ID, etc..). Verder is het nog van belang of je spreekt over 1 kaart per dag of 5000 per dag.

Klopt het opslaan van ID bewijzen mag inderdaad niet. het enige wat we willen is de naam inlezen en ID nummer. BSN is wettelijk ook niet toegestaan om te kopiëren.
We zijn ook druk aan het brainstormen, hoe we het het beste kunnen gaan doen. Het is bedoeld als toegangscontrole van een groot project wat we gaan draaien.

We moeten toegangspassen uitleveren aan werknemers en hieronder ook ZZP-ers. het is dan wel weer wettelijk geregeld dat we moeten controleren wie deze mensen zijn en of het ID bewijs echt is. Misschien is het inderdaad handiger om een ID scanner aan te schaffen.

John

@ roger: Het was handig geweest als TS had verwezen naar het andere draadje, want dan had je de eerste opmerking/vraag denk ik niet gesteld. Het gaat om uitlezen van kaartgegevens. Toch? Of wil je echt paspoorten inscannen? Dat mag namelijk niet.

@Octafish. Dank. Van een eerder draadje wist ik inderdaad niks.

Maar goed. Andere draadje even snel gescand en ik mis toch wel wat informatie. Als ik zo snel even nadenk dan zijn de belangrijkste parameters : Aantal te verwerken IDs per uur. Wat is een acceptabele foutmarge. Welk budget is er. Om hoeveel soorten (nationaliteiten en type (ID, Rijbewijs, Bibliotheek kaart)) IDs gaat het. Beveiligen we een bouwwerf of een kerncentrale? Welke regelgeving is van toepassing.

@Rogers. Het gaat inderdaad om een bouwplaats dus is de omloop van ID in het begin wat hoger maar zal niet boven de honderd komen per dag.ierin?
Welke opties heb ik hierin? Om moet ik dit uit me hoofd zetten en is het niet mogelijk.

JOhn

Ik zou er nog eens goed over nadenken. Enige reden die ik kan verzinnen is als iedereen om 6:45 komt en om 7:00 aan het werk moet zijn. Dan red je het niet in volume. Voor de rest zou ik het met de hand intoetsen. Eerste paar uren een extra paar handjes. Tenminste ik neem aan dat er niet iedere dag een volledig onbekende ploeg komt aanzetten, dus vanaf dag 2 wordt registratie een stuk simpeler. Probeer het probleem bij de andere partij neer te leggen. Iedereen van te voren aanschrijven dat ze de benodigde informatie alvast digitaal aanleveren. Hoef jij enkel te controleren op het moment zelf. Wie niet inschrijft loopt het risico op wachten (op eigen kost natuurlijk).

Bijkomende complicatie zou kunnen zijn dat er nogal wat Duitse, Nederlandse, Poolse, Bulgaarse IDs voorbijkomen en daar ook nog aparte scanners voor moeten komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan