• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Inlezen tekst van een pdf bestand in Excel

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Omteleren

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2011
Hoi,
Ik moet een WOZ overzicht maken en alle gegevens staan in een .pdf document.

Betreft
WOZ-objectnummer
toestandspeildatum
waarde peildatum
bedragen in euro WOZ-waarde

Het zijn 3 volle bladzijden. Bij kopieren en plakken in Excel lukt niet, omdat ik dan maar 1 regel krijg.
Ik het uperhaupt mogelijk om deze 5 kolommen in Excel te krijgen.

Het zou mooi zijn als het toch zou kunnen. Hopelijk zijn er experts hier die een truc kennen.

Probeer het eens via Gegevens, Gegevens ophalen, Uit bestand, Uit PDF.
Of plaats je PDF document eens hier.

Ik heb dit geprobeerd vai Gegevens en dan Van web, maar importeren lukt niet. Knopje werd niet belicht.
"naast de tabellen die u wilt selecteren en klik vervolgens op Importeren". Knopje importeren blijft onbelicht.
Ik werk met Office2016. Er staat natuurlijk gevoelige gegevens op en daarom kan ik dit niet uploaden.
Bij kopieren en plakken, krijg ik alle tekst in cel A4, dan 2 lege regels en in cel A6 blz. 2 en dan weer 2 lege regels en in A7 blz. 3

Het zijn zo's 100 adressen en ik wil 2 jaren gaan controleren en vergelijken. Het zou mij veel tijd besparen als de gegevens in Excel zouden komen.

Bijlagen

• Kolommen.PNG
    Kolommen.PNG
    7,6 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
Kijk eens of dit je verder kan helpen.
Ik weet niet of dit ook in office 2016 werkt.
Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.

In Excel 2021 gaat het importeren uit PDF best redelijk. In Office 2019 is de importmogelijkheid uit PDF nog niet aanwezig, althans bij mij.
Maar er zijn best wat on-line conversietools te vinden. En je kunt de conversie ook door ChatGPT laten doen.

Maar er zijn best wat on-line conversietools te vinden. En je kunt de conversie ook door ChatGPT laten doen.
AHulpje,

kun je eens een voorbeeld van laten zien van hoe je dat doet?

Ga naar Chatgpt.com.
Vraag vriendelijk of zij je kan helpen een PDF document te converteren naar Excel.
Dan vraagt zij om het document te uploaden, afhankelijk van de complexiteit van het document kun je dat Excel document binnen een paar seconden/minuten downloaden. Is het niet naar tevredenheid dan geef je aan wat er aan schort en wordt een nieuw document gepresenteerd.

Het is gelukt via chatgpt. Via IlovePDF heb ik in Excel 3 tabellen. Het lijkt op het eerste gezicht dat het goed is. Ik heb 5 kolommen. Iedereen bedankt voor jullie advies. ik wacht nog even om op opgelost zetten.

Deels gelukt. Niet alle tekst is goed overgenomen, soms niet helemaal en vreemde tekens. Ik laat het even hierbij. Wellicht in toekomst perfect opzetten als ik meer tijd heb. Tocht weer van geleerd. Bedankt en zet de topic op opgelost.

Terug
Bovenaan Onderaan