Inline Frame!

Status
Niet open voor verdere reacties.

We@sele

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2006
Hallo,

ik ben al heel erg lang aan het "klooien" met inline frames maar ik snap er nog steeds niets van!:(

Ik heb een site-layout
Rechts is menu met links
In het midden zit een leeg vierkant wit vlak (hier wil ik de inline frame graag hebben)
Nou wil ik dat wanneer ik op een link klik van het menu dat alles komt te staan in het inline frame. Het schijnt heeel erg makkelijk te zijn maar ik kom er echt niet uit.

Ik ben nieuw hier... dus aub wijs me op mijn fouten!

Groetjes

..

Heey,,

Dit soort tutorials heb ik wel eens doorgelezen. Ik snap het nog niet echt. Sorry. Kunt u het mij eenvoudiger vertellen? Zoniet dan begrijp ik dat. HEEL ERG BEDANKT VOOR JE REPLY
Groet

Hoi,

De inline frames in dit voorbeeld zijn als volgt opgebouwd:

<P><IFRAME SRC="iframes-links1.html" WIDTH="265" HEIGHT="120" FRAMEBORDER="0" NAME="links"> </IFRAME> &nbsp;&nbsp; <IFRAME SRC="iframes-rechts1.html" WIDTH="265" HEIGHT="120" FRAMEBORDER="0" NAME="rechts"> </IFRAME></P>

De opbouw van een URI is bijvoorbeeld:

<A HREF="iframes-rechts2.html" TARGET="rechts">rechter</A>

Belankrijk zijn 2 dingen de pagina die je wilt laten zien en de naam van de iframe.

De (SRC="iframes-rechts1.html") is de pagina die in het iframe getoond wordt. De iframe krijgt de naam (NAME="rechts").

Nu heb je een iframe gedefineerd. Nu wil je een een pagina openen in de iframe middels een knop.

Hier zijn de volgende zaken belangrijk:

HREF="iframes-rechts2.html" deze geeft aan welke pagina geopend wordt in de iframe en TARGET="rechts" deze zegt in welke iframe dat de site geplaats moet worden.

eenvoudiger kan ik het niet uitleggen.

Veel oefen helpt ook!

Grt,

Ger

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan