Inline frames in % weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin71239

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2008
Hallo ik heb vroeger is geleert hoe je een media player boven in op je website in een inline frame kan zetten en daaronder de echte site zodat de media player niet telkens refresht als je naar een andere pagina gaat. Hoe kan ik dit ook alweer doen? Heb al paar dingen geprobeert maar die werken niet echt.

Gr erwin

Heb al paar dingen geprobeerd maar die werken niet echt.
Dat kan kloppen. Als je een pagina met een <iframe> erin verlaat (om naar een nieuwe pagina te gaan), dan is ook de inhoud van het <iframe> (het doorkijkje naar een andere webpagina) weg: de player stopt op dat moment. Als een nieuwe pagina met hetzelfde <iframe> opent, begint de opbouw van de inhoud van het <iframe> weer opnieuw: de player in het <iframe> begint dus ook weer op start.

Hoe kan het wel?
Het kan alleen, als de player in een pagina zit die aan blijft staan. Ik zie hier 3 manieren voor:
  1. Precies omgekeerd. Alleen de player staat op de pagina, plus een <iframe>. In het <iframe> zit de homepage. Links naar andere pagina's zorgen dat het <iframe> van inhoud wisselt: dan komt een andere pagina in het <iframe> te staan, terwijl de player rustig doorriedelt.
  2. Je maakt een frameset-website. In het bovenste frame zit de player. Daar kom je verder niet aan, dus die kan blijven doorspelen. In het onderste frame zitten alle pagina's. Die kunnen dan wisselen, terwijl de player ... enz.
  3. Je maakt een site zonder frames of <iframe>'s. Je laat de player door een klik van de bezoeker openen in een pop-up pagina'tje (een automatische pop-up zal stranden op browser-beveiligingen, en is ook bijzonder onprettig als de bezoeker zijn/haar volume toevallig op hoog heeft staan). Zolang dat losse venstertje niet uitgezet wordt, blijft de muziek spelen als je naar een andere pagina gaat.
    En zelfs ook als je de hele site verlaten hebt. :)
Met vriendelijke groet,
CSShunter

PS: mogelijkheden 1 en 2 hebben alle bekende nadelen van frames: geen rechtstreekse link naar een pagina mogelijk, binnenkomst via Google wordt lastig, enz.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan