inline frames

• Onderwerp starter Onderwerp starter feela
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

feela

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2007
hoi,
ik maak een website voor iemand (www.kindcontact.nl) en ik heb hierbij gebruik gemaakt van inline frames. op mijn computer staat alles perfect, maar bij sommige mensen overlapt de inlineframe van de inhoudsopgave het frame met de tekst, waardoor de eerste 2 woorden niet te lezen zijn. dit vind ik heel vervelend, maar ik weet geen oplossing.. zou dit kunnen liggen aan alleen de resolutie van je beeldscherm (aangezien het maar bij bepaalde computers geldt) of is er iets anders aan de hand? alvast bedankt!

Hij komt hier goed over!als je het hebt over de tekst in het "witte vlak" zou je deze in een "Tabel" kunnen zetten en deze iets smaller maken!

Inderdaad met een tabel.

Ik heb div's geprobeert, was niet ok.
Maar met een tabel werkt het wel.
PHP:
<table >
<tr>
		<td >
			&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp;
		</td>
<td>
<iframe name="I2" width="163" height="400" scrolling="no" border="0" frameborder="0" style="border-style: solid; border-width: 1" align="right" src="http://www.kindcontact.nl/inhoudsopgave.htm">
De browser ondersteunt geen in line frames of is momenteel zodanig geconfigureerd dat in line frames niet kunnen worden weergegeven.</iframe><font size="2" face="Arial Unicode MS" color="#FFFFFF">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
</font><font color="#FFFFFF"><br>
&nbsp;</font>
</td>
<td  valign="top" style="width:100%;" >
<iframe name="I1"  border="0" frameborder="0"   height="400" width="100%" style="background-color: #FFFFFF; border-right-style:solid; border-right-width:1; border-top-style:solid; border-top-width:1; border-bottom-style:solid; border-bottom-width:1" src="http://www.kindcontact.nl/welkom.htm">
De browser ondersteunt geen in line frames of is momenteel zodanig geconfigureerd dat in line frames niet kunnen worden weergegeven.</iframe>
</td>
		<td >
		</td>
</tr>
</table>

Je kunt zelf controleren of het al dan niet verschuift door je rechter browserrand naar binnen te trekken.

Inderdaad met een tabel.

Ik heb div's geprobeert, was niet ok.
Maar met een tabel werkt het wel.
PHP:
<table >
<tr>
		<td >
		</td>
<td>
<iframe name="I2" width="163" height="400" scrolling="no" border="0" frameborder="0" style="border-style: solid; border-width: 1" align="right" src="http://www.kindcontact.nl/inhoudsopgave.htm">
De browser ondersteunt geen in line frames of is momenteel zodanig geconfigureerd dat in line frames niet kunnen worden weergegeven.</iframe><font size="2" face="Arial Unicode MS" color="#FFFFFF">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
</font><font color="#FFFFFF"><br>
&nbsp;</font>
</td>
<td  valign="top" style="width:100%;" >
<iframe name="I1"  border="0" frameborder="0"   height="400" width="100%" style="background-color: #FFFFFF; border-right-style:solid; border-right-width:1; border-top-style:solid; border-top-width:1; border-bottom-style:solid; border-bottom-width:1" src="http://www.kindcontact.nl/welkom.htm">
De browser ondersteunt geen in line frames of is momenteel zodanig geconfigureerd dat in line frames niet kunnen worden weergegeven.</iframe>
</td>
		<td >
		</td>
</tr>
</table>

Je kunt zelf controleren of het al dan niet verschuift door je rechter browserrand naar binnen te trekken.

hoi, heel erg bedankt voor je reactie! het is alweer even geleden, maar ik had het tussendoor druk met tentamens dus geen tijd om te reageren.

goed idee van de tabellen, alleen ik vraag me af of dat het probleem echt oplost, aangezien ik geen idee heb hoever het inline frame precies over de andere heenschuift bij die mensen.. is er geen mogelijkheid om de frames zegmaar te 'fixeren' oid?
het lastige is dat ik thuis niet kan checken of dat het probleem oplost. :confused:

Je kunt het zelf controleren, door het browservenster met de muis vanaf rechts kleiner te trekken.

Dus maak met mijn code een testpagina, upload,
trek je browserventer smaller
en bekijk al je pagina's en ook de testpagina in dit
smallere scherm.

Je kunt het zelf controleren, door het browservenster met de muis vanaf rechts kleiner te trekken.

Dus maak met mijn code een testpagina, upload,
trek je browserventer smaller
en bekijk al je pagina's en ook de testpagina in dit
smallere scherm.

ja dat werkt inderdaad!
maar -ik ben niet zo html-technisch, sorry!- hoe kan ik dit nu het beste in mijn bestaande pagina's in frontpage allemaal zo veranderen? want ik had de text nu zelf in een tabel gezet (www.kindcontact.nl/index.htm), maar dat werkt niet zoals op die testpagina. dus wat heb je nog meer veranderd zodat hij niet overlapt?

Dan zul je alles moeten herschrijven met tabellen.

Maar dit hoeft niet persé.
Vermits je met inline frames werkt kan het gewoon met een target bij de link.
De content van de diverse pagina's moet alleen maar overblijven van de huidige pagina's
Via de link wordt de content in het iframe gewijzigd.

Ik zal vanavond eens kijken of ik het kan herbouwen.

Je linker frame met het menu blijft gewoon, zodat je makkelijk een link kan toevoegen indien dat nodig is.
Het iframe voor het contentdeel zal andere informatie vertonen door de link in het menu aan te klikken.

Hierbij een zip file,
er zit ook een info file bij.

Je gebruikte wel iframes, doch voor iedere pagina maakte je een nieuwe pagina wederom met iframes.
En dat niet alleen, doch in het ifreame zat weer een pagina.

Je site heb ik denk ik compleet, anders vul je het maar aan.
Ik heb als ik goed geteld heb 13 files.

Zet alle files in een nieuw aangemaaakte map en bekijk het even.
Aanpassen naar wens, doch ik hoop dat de opzet je duidelijk is.
Grote voordeel:
je kunt je menu uitbreiden, en dit hoeft dus slechts in de inhoudsopgave.htm.

:cool:

Bijlagen

Hierbij een zip file,
er zit ook een info file bij.

Je gebruikte wel iframes, doch voor iedere pagina maakte je een nieuwe pagina wederom met iframes.
En dat niet alleen, doch in het ifreame zat weer een pagina.

Je site heb ik denk ik compleet, anders vul je het maar aan.
Ik heb als ik goed geteld heb 13 files.

Zet alle files in een nieuw aangemaaakte map en bekijk het even.
Aanpassen naar wens, doch ik hoop dat de opzet je duidelijk is.
Grote voordeel:
je kunt je menu uitbreiden, en dit hoeft dus slechts in de inhoudsopgave.htm.

ontzettend bedankt zeg!!! ik ga er nu mee aan de slag en ik hoop dat het lukt. in ieder geval hardstikke aardig dat je dat voor me hebt gedaan :thumb:

ontzettend bedankt zeg!!! ik ga er nu mee aan de slag en ik hoop dat het lukt. in ieder geval hardstikke aardig dat je dat voor me hebt gedaan :thumb:

het is gelukt, de opzet is me inderdaad duidelijk. ik had dit mezelf zo aangeleerd, dus ik wist niet dat dit mogelijk was. weer wat geleerd, bedankt :)

You'r welcome ;)

Je had het jezelf moeilijk gemaakt, door steeds een nieuwe pagina met iframes te maken.

Een iframe is niks anders dan een gat in je pagina,
waar de inhoud van een andere pagina getoond wordt.
De bedoeling van iframes is om het aanzien van de pagina te behouiden en alleen de content te vervangen in het bewuste iframe.

Overigens:
de inhoud van de iframes hadden bij mij een witte achtergrond,
en dit vondt ik prettiger en beter leesbaar dan welke je nu hebt: roodachtig.
Dit ligt aan de css.
Vervang de rode kleur door wit of heel zachtgeel of cremekleur.

De informatie moet duidelijk te lezen zijn.

You'r welcome ;)

Je had het jezelf moeilijk gemaakt, door steeds een nieuwe pagina met iframes te maken.

Een iframe is niks anders dan een gat in je pagina,
waar de inhoud van een andere pagina getoond wordt.
De bedoeling van iframes is om het aanzien van de pagina te behouiden en alleen de content te vervangen in het bewuste iframe.

Overigens:
de inhoud van de iframes hadden bij mij een witte achtergrond,
en dit vondt ik prettiger en beter leesbaar dan welke je nu hebt: roodachtig.
Dit ligt aan de css.
Vervang de rode kleur door wit of heel zachtgeel of cremekleur.

De informatie moet duidelijk te lezen zijn.

van stijl heb ik dan wel weer verstand ;) bij mij is de achtergrond dan ook wit. ik heb geen rood gebruikt in mijn site. open je de site misschien met firefox? ik heb hem op IE gemaakt en daar doen de kleuren (alleen oranje, groen, wit en zwart) het wel goed..

Is dit toveren?

Nu is het wel wit.(Netscape)
Ik zie nu geen css in de bron van je pagina's (de paar die ik gezien heb)

Toen ik eraan bezig was wel.
En ook op de vorige uitgave van je site.

Dus dit is ook opgelost :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan