Inlog gegevens kwijt voor site op home server

Status
Niet open voor verdere reacties.

JZCreations

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2012
Ik zit met het volgende probleem ik ben enige tijd niet ingelogt geweest op de testsite die lokaal draaid op home server (PC). Nu ben ik mijn inlognaam en wachtwoord kwijt, kan ik deze ergens terug vinden in Microsoft SQL Server Management Studio 2008. Ik heb tot voor kort websites gemaakt met Joomla als ik dan via mijn FTP prog. naar die site ging kon ik in het config bestand zien welke inlognaam en wachtwoord er is gebruikt.

Waarvoor zijn deze gegevens dan?
Als je toegang hebt tot de database zouden ze daar aanwezig moeten zijn en zou je ze moeten kunnen wijzigen.
Anders pas je toch gewoon de code van de website aan.

Hallo grumbkow,

Ik heb toegang tot de database (had ik moeten vermelden in mijn vraag) maar waar kan ik deze gegevens vinden in de database? Ik ben al wezen kijken maar ik kon het niet vinden (keek waarschijnlijk op de verkeerde plek)

Hallo grumbkow,

Ik heb toegang tot de database (had ik moeten vermelden in mijn vraag) maar waar kan ik deze gegevens vinden in de database? Ik ben al wezen kijken maar ik kon het niet vinden (keek waarschijnlijk op de verkeerde plek)

Ik snap niet zo goed wat je nu precies wilt.
Kom je de server niet op, of heb je een website met een login systeem waar je niet in komt.
In het laatste geval moet je kijken in de database van die website en waarschijnlijk staat er ergens een tabel user of users o.i.d. dit is uiteraard ten alle tijden in de code van de website te bekijken waar hij in de database controleert of de gegevens correct zijn.

Je meld dat je via FTP op je homeserver keek.. dat is onzin want deze draait op je pc zeg je. Dan kan je toch alsnog dat config bestand openen.

Deze draad is weer typisch een voorbeeld van het belang van duidelijk formuleren en goed (en geduldig?)lezen.

Duidelijk formuleren van de vraag en de toelichting daarbij en duidelijk formuleren van een antwoord door iemand die helpt.
Dat draagt erg veel bij aan inhoudelijk interessante discussies.
En oplossingen die ook in de toekomst voor anderen van waarde kunnen zijn.

Ik lees in de vraag dat de vraagsteller in het verleden met Joomla heeft gewerkt. Een antwoord over Joomla lijkt mij dus niet zo relevant.
In de oorspronkelijke vraag is sprake van een home server en van Microsoft SQL Server Management Studio.
Als de vraagsteller bovendien aangeeft dat hij toegang tot de database heeft (dat stukje kennis heeft hij dus wel),
zit ik eigenlijk te wachten op iemand die verstand heeft van de betreffende SQL Server en kan aangeven waar daarin de gevraagde/benodigde gegevens te vinden zijn.
SQL Server Management Studio bewerkt de sql-database. Staat daarmee ook vast waar je de gegevens kunt vinden of moet je dan misschien ook weten op welke wijze de website is geconstrueerd?

Wat voor mij eigenlijk nog onduidelijk is, is de suggestie om de login-gegevens in de database aan te passen of anders gewoon de code van de website aan te passen. Huh?

Wat voor mij eigenlijk nog onduidelijk is, is de suggestie om de login-gegevens in de database aan te passen of anders gewoon de code van de website aan te passen. Huh?

Dit bedoel ik heel simpel, wat ik begrijp is dat er een website draait op een homeserver (WAMP o.i.d.) en dat deze een login paigna heeft waar de TS de gegevens niet meer van weet.
Deze gegevens worden gecontroleerd in de database en vergeleken met de daarin bestaande gebruikers, althans dat is hoe het hoor te werken met een login.

Als je de gegevens niet meer weet en je hebt toegang tot de database of code, dan kun je dus in de code kijken welke database er opgevraagd wordt en in welke tabel er wordt gekeken naar de inloggegevens.
Deze kun je dan vervolgens opzoeken in de database en aanpassen naar de gewenste inloggegevens.

De andere optie die ik noem is om het inloggedeelte uit de website te slopen, maar dit is wel een hele ernstige maatregel.
Vooralsnog is de TS erg onduidelijk en weet ik nog steeds niet wat voor website het nu betreft.
Een Wordpress website bijvoorbeeld is heel wat anders dan een compleet zelfgeschreven website.

Hallo deelnemers aan deze discussie,

Ik zal proberen om een duidelijke omschrijving van mijn vraag te geven. Ik heb dus een home server draaien met Microsoft SQL Server Management Studio hierin bevind zich dus de database, in deze database staan ergens de inloggegevens.
Database tree.jpg zie links voor een scherm afbeelding van de database tree. Mijn vraag is nu, in welke map of bestand kan ik mijn inloggegevens voor de website vinden die locaal op de eerder genoemde server draait. Het gaat in dit gevel om een test website die draait onder DotNetNuke (DNN6).

Of moet ik de inlog gegevens in de installatie van DNN opzoeken. Als daar de inlog gegevens ergens in een config. staan dan zou ik graag willen weten waar ik dan moet zoeken. in een installatie van Joomla weet ik het wel te vinden maar DNN is heel anders opgebouwd. Ik ben al wel wezen zoeken in de installatie van DNN maar ik kom tot nu toe nergens inlog gegevens tegen die mij bekent voor komen.
DNN.jpg

Hallo, natuurlijk proberen we je te helpen. Ben je ooit hier ingelogd geweest. Klik.

Daar zou je toch verder mee moeten komen. :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan