inlog probleem!!1

Status
Niet open voor verdere reacties.

nielsdekorver

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2002
Berichten
175
Help, heb een groot probleem. Heb net thuis een netwerk aangelegd. De computer van mijn vader zat erop, maar zat ingesteld op een domain (om op zijn werk in te loggen), en die instellingen heb ik verandert naar "workgroup" zodat hij thuis te zien zou zijn, probleem, het inloggen op de laptop herkent hij alleen het password niet omdat het domain fout is (nouja UIT :S ) Hoe zet ik die instelling terug???????? Ik heb geprobeert via safe mode, maar safemode loopt vast, en safemode met netwerk wil hij dat password weer wat hij zoekt op het domain wat uit staat!!!!!!
Instellingen terug zetten op de laatst goede startup werkt ook niet!!!
 
Je hebt een redelijk probleem ja.
Maar probeer het volgende:

Normaal als een pc gaat werken met login namen, maakt hij 1 naam aan asl "administrator".
Deze krijgt alle rechten mogelijk.
Probeer eens op deze naam in te loggen (lokaal) met of zonder password.
Dus een password wat normaal werd gebruikt, of password "admin" of niets typen.
Kun je niet inloggen, dan vrees ik dat je............ :confused:
Data kun je meestal recoveren door de harddisk in een andere pc als slave aan te sluiten, en dan met windows verkenner de data kopieren.
Hopelijk zijn de mappen dan wel toegankelijk.
Staat belangrijke info op D: dan is herinstaleren een optie.
Later kun je wel problemen verwachten met de rechten op bestaande mappen, mits je een exact dezelfde accountnaam en password hebt aangemaakt.

Wat je beter had kunnen doen is een nieuwe account aanmaken op een ander domein.
Dan had er geen probleem geweest. :8-0:


Succes.
 
Als het goed is kun je bij het inloggen ook ervoor kiezen om lokaal op de computer en dus niet op het domein in te loggen. Als je dit gedaan hebt moet je ervoor zorgen dat je op de een of andere manier verbonden wordt met het domein, bijvoorbeeld door in te bellen. Als dit gelukt is moet je de computer weer toevoegen aan het domein.
De gehele pc opnieuw installeren heeft geen nut omdat je uiteindelijk toch weer de computer op het domein moet aanmelden.
Een nieuw account met een ander domein is niet zomaar mogelijk. Ik geloof dat er wel programmaatjes voor te vinden zijn, mocht je geinteresseerd zijn laat het dan maar weten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan