inlog scherm access 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

jurek1301

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2012
hier heb ik een stuk code dat je wachtwoord controleerd maar hij werkt nog nit helemaal wat kan het probleem wezen ??

btw het is om in te loggen !!

Private Sub inloggen_Click()

If Me.wachtwoordtxt.Value = DLookup("wachtwoord", "gebruikers", "naam = '" & Me.naamtxt.Value & "'") Then

DoCmd.OpenForm "homepage", acNormal

Else

MsgBox "verkeerd wachtwoord"

End If

End Sub

alvast bedankt

Laatst bewerkt:
En levert dit het juiste wachtwoord op?

Code:
MsgBox DLookup("wachtwoord", "gebruikers", "naam = '" & Me.Naamtxt.value & "'")

En levert dit het juiste wachtwoord op?

Code:
MsgBox DLookup("wachtwoord", "gebruikers", "naam = '" & Me.Naamtxt.value & "'")
ja die doet het

Laatst bewerkt:
Dan zou hij moeten werken! Jammer genoeg geef je in je eerste bericht alleen maar aan
maar hij werkt nog nit helemaal wat kan het probleem wezen ??
Dus wil willen dan natuurlijk weten: wat doet hij dan niet? Je hebt namelijk maar één actie: formulier openen. En die doet het, of die doet het niet, maar nooit 'niet helemaal'.

Dan zou hij moeten werken! Jammer genoeg geef je in je eerste bericht alleen maar aan
Origineel gepost door jurek1301
maar hij werkt nog nit helemaal wat kan het probleem wezen ??
Dus wil willen dan natuurlijk weten: wat doet hij dan niet? Je hebt namelijk maar één actie: formulier openen. En die doet het, of die doet het niet, maar nooit 'niet helemaal'.

sorry als ik het goede wachtwoord in voer blijft hij aangeven "verkeerd wachtwoord" !!
hij opent niet wat ik wil terwijl als ik alleen de actie formulier open er in zet dan doet hij het wel .....

Je hoeft een bericht waarop je reageert niet te quooten; dat neemt alleen maar onnodige plek in, en de berichten worden er zeker niet leesbaarder van! Als ik wil lezen waarop je reageert, dan lees ik het berichtje erboven namelijk wel :)

Het probleem lijkt duidelijk: het wachtwoord is toch niet identiek! Ik gebruik deze manier van controleren zelf ook, en heb er nooit problemen mee. Tenzij je een tekstwaarde met een getalwaarde probeert te matchen, dat gaat natuurlijk niet. Dus dat zou ook nog kunnen.

Als je wachtwoord een getalveld is, en je vergelijkt dat met een tekstveld, dan kun je een probleem hebben. Verder kun je nog onderscheid hebben tussen Hoofdletters en Kleine letters, al kun je die check omzeilen in de algemene sectie. Dan zet je bovenin:
Code:
Option Compare Text
Nu checkt Access ook of de hoofdletters wel goed staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan