Inlogformulier .htpasswd

Status
Niet open voor verdere reacties.

rutje1

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2006
Hallo,

Ik heb op mijn eigen pc apache draaien met beveiligde pagina's via de manier van .htaccess. Nu krijg je als je naar die site gaat een standaar login formulier van windows. Maar hoe kan je je eigen inlogformulier maken zodat het nog wel werkt via de gebruikers van .htpasswd??

Weet niet zeker of dit mogelijk is, want door het tonen van een pagina, moet je al toestemming hebben.

Ge kunt het wel via een database beveiliging.

op internet kom ik alleen scripts van hele systemen tegen, maar omdat de manier van apache me wel veilig lijkt zou ik die graag willen houden. Maar de inlog manier vind ik niet zo super

Vroeger was hier nog een truukje voor dmv het inloggen op een .htaccess beveiligde pagina via het adres. IE heeft dit enkele patches geleden verwijderd vanwege veiligheidsredenen. Helaas is er nu geen mogelijkheid meer om deze manier van aanmelden mooier te maken.

PS: firefox laat het nog wel toe en IE accepteerd deze methode nog voor inloggen op een FTP site

beveiligde pagina

Hallo,
Hoop niet dat je het erg vind maar ik zou je graag een vraag willen stellen.
Ikzelf heb ook een homapage (www.andrep.nl) en wil daar graag ook een beveiligde
pagina/map op hebben.
Ik heb echter geen flauw hoe ik dat zou moeten doen.
Zou jij zo vriendelijk willen zijn om mij daar een beetje mee op weg te helpen?

Avast bedankt voor de moeite!!:thumb:

Met vriendelijke groet,
André Pennings

Ik heb de informatie van 2 bronnen.

1 = http://www.mijnhomepage.nl/htaccess/directory-beveiligen.php

2 = http://phoenixinteractive.mine.nu/phoenix/index.php?name=Downloads&req=viewdownload&cid=1

daar kan je een handleiding downloaden waarin staat beschreven hoe je een webserver opzet, erg handig. Maar ook staat hierin beschreven hoe je een beveiliging maakt met .htaccess. Het is moeilijk uit te leggen maar na vaker proberen en lezen kom je er hopelijk wel uit.

Voor vragen post ze hier nog maar en hopelijk kan ik helpen. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan