Inloggen eigen account lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anne2

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2013
Berichten
18
Dag,

Ten eerste wist ik niet goed bij welk onderwerp/afdeling ik mijn vraag moest stellen. Dus als hij beter ergens anders past; let me know!

Mijn probleem: Na het opstarten van mijn laptop kan ik niet meer inloggen in mijn eigen account/profiel. Als ik op mijn naam en plaatje klik, probeerd hij me aan te melden en dan krijg ik een foutmelding. Dat het inloggen op die naam/profiel niet lukt. Ik heb ook een gastprofiel, hierop lukt inloggen wel. Echter wil ik natuurlijk liever op mijn eigen profiel, daarop staat alles wat ik nodig heb.
Ik heb mijn laptop al aan en uit gezet en opnieuw laten opstarten. Dit had geen effect.

Ik heb een HP Pavilion Entertainment PC.
Verder nog (misschien) belangrijke gegevens:
Ik gebruik Windows Vista Home Premium
ADM Athlon TM X2 Dual-Core QL-65
ATI Mobility Radeon HD 4650 series

Zoals jullie waarschijnlijk al aan dit bericht zien, heb ik vrijwel geen verstand van computers. Dus het zou fijn zijn als de hulp in Jip en Janneke taal kan :)

Bedankt alvast!
Groeten, Anne
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg de melding:

The User Profile Service service failed the logon.
User profile cannot be loaded.

Daar onder een OK knop. Als ik daarop klik kom ik weer bij het scherm waar ik kan kiezen tussen mijn eigen profiel of dat van gast-profiel.
 
Aah, dankjewel!

Het opnieuw opstarten heb ik dus al geprobeerd...maar werkt niet.
Dan raden ze aan één van die drie methodes te gebruiken. Wat is jou advies? Welke methode is het makkelijkst/minste risico op fouten?
 
Ik zou beginnen met methode 2. Voor de drie methodes zijn wel Administrator rechten nodig.
 
Ja, dat leek mij ook de beste optie. Ga ik dat vanavond proberen.
En die administrator rechten "krijg" ik automatisch als ik opstart in de veilige modus, toch? Of moet ik daar nog iets extra's voor doen?
 
Ik ben even kwijt hoe dat in Vista ook alweer zat dus dat moet je even proefondervindelijk doen.
 
Dag,

Zojuist mee bezig geweest. De veilige modus gaat prima.
Maar dan wil ik proberen mijn gebruikersprofiel te herstellen zoals hier beschreven (https://support.microsoft.com/en-us/kb/947215/nl). Ze hebben het dan over een S15 map met een lang getal. En dat als er 2 van die mappen zijn, je de .bak in de naam van de map, van de ene naar de andere map moet verplaatsen. Nou zijn er in mijn geval 3 mappen met S15 en een lang getal;
- 1e map met het profileImagePath C:\Users\Temp (in deze map zijn niet de mapjes RefCount en State te vinden, die je in een volgende stap nodig hebt) Deze map eindigt op -1000
- 2e map met het ProfileImagePath C:\Users\anne (dit is het profiel wat niet geladen\geopend kan worden) Deze map eindigt op -1000.bak
- 3e map met het ProfileImagePath C:\Users\Guest (dit is het gastenprofiel wat ik nog wel kan laden) Deze map eindigt op -501

Mijn vraag; moet ik de .bak weghalen? En moet ik één van de twee andere mappen .bak geven?

Extra info; in de volgende stap moet je bij de map zonder .bak RefCount en State op waarde 0 zetten. De 1e map heeft deze mapjes dus niet. Bij de 2e map (met het probleem-profiel) zijn daar de waarde RefCount = 0 State = 8000 En bij de 3e map (van het gastprofiel) RefCount = 0 en State = 80
Hierdoor dacht ik, misschien staat de .bak wel goed al en moet ik alleen de waarde van State aanpassen naar 0? Zo ja, bij beide mappen, of alleen bij de 2de map?

Ik hoop dat ik het helder heb uitgelegd en dat je (of iemand anders) me ermee verder kan helpen.
Heel erg bedankt alvast!
 
Gebruiksprofiel herstellen

Dag,

Omdat aanmelden in mijn gebruikersprofiel niet lukt, wil ik proberen mijn gebruikersprofiel te herstellen zoals hier beschreven (https://support.microsoft.com/en-us/kb/947215/nl).
Ze hebben het dan over een S15 map met een lang getal. En dat als er 2 van die mappen zijn, je de .bak in de naam van de map, van de ene naar de andere map moet verplaatsen. Nou zijn er in mijn geval 3 mappen met S15 en een lang getal;
- 1e map met het profileImagePath C:\Users\Temp (in deze map zijn niet de mapjes RefCount en State te vinden, die je in een volgende stap nodig hebt) Deze map eindigt op -1000
- 2e map met het ProfileImagePath C:\Users\anne (dit is het profiel wat niet geladen\geopend kan worden) Deze map eindigt op -1000.bak
- 3e map met het ProfileImagePath C:\Users\Guest (dit is het gastenprofiel wat ik nog wel kan laden) Deze map eindigt op -501

Mijn vraag; moet ik de .bak weghalen? En moet ik één van de twee andere mappen .bak geven?

Extra info; in de volgende stap moet je bij de map zonder .bak RefCount en State op waarde 0 zetten. De 1e map heeft deze mapjes dus niet. Bij de 2e map (met het probleem-profiel) zijn daar de waarde RefCount = 0 State = 8000 En bij de 3e map (van het gastprofiel) RefCount = 0 en State = 80
Hierdoor dacht ik, misschien staat de .bak wel goed al en moet ik alleen de waarde van State aanpassen naar 0? Zo ja, bij beide mappen, of alleen bij de 2de map?

Ik hoop dat ik het helder heb uitgelegd en dat iemand me ermee verder kan helpen.
Heel erg bedankt alvast!
Groeten, Anne
 
Hoi,

Bedankt voor de reactie, maar ik snap je berichtje niet helemaal.

Ik heb nog geen backup gemaakt...omdat ik dus niet meer in mijn eigenprofiel/acount kan komen...

Wat raad je nu aan? Om de stappen in de link te doen die jij meestuurde?
Of om methode 3 te doen van deze link https://support.microsoft.com/en-us/kb/947215/nl ?
 
Hallo, eerst proberen de link.

en als dat niets is de fix, van methode 3.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben bezig met die link. Als ik dan klik op 'een ander account beheren' komt er een nieuw schermpje. Daar staat mijn accountnaam en moet ik een wachtwoord invoeren. Mijn account heeft alleen geen wachtwoord. Dus vul ik niks in en klik op OK. Dan gebeurd er niks.....

Is dit op te lossen?
 
Mogelijk nuttige link.
Probeer het volgende: (maak voor de zekerheid vooraf een nieuw herstelpunt).
Start de cmd prompt als administrator (rechtsklik uitvoeren als)
typ
Net user administrator /active:yes ( hit de entertoets).
Herstart de pc en log in met het ingebouwde adminaccount.
Probeer de actie die je eerder probeerde opnieuw.
Onderwerpen samengevoegd tot 1 bericht.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Mik,

Bedankt voor je reactie. Ik ben alleen heel erg slecht met computers...en snap je instructie (hierom) ook niet echt.
Zou je misschien stap voor stap willen schrijven wat ik precies moet doen? Want bij 'start de cmd prompt als administrator' heb ik al geen idee wat ik moet doen... Sorry!
En welke actie moet ik opnieuw uitvoeren/proberen? De link van manamana of mijn gebruikersprofiel herstellen met de 3 mappen (waar ik .bak moet wegnhalen).
Graag in jip en janneketaal...

Heel erg bedankt alvast!
Groetjes, Anne
 
Ga via de startknop naar alle programma's>bureau-accessoires>opdrachtprompt>klik rechts daarop en kies "als administrator uitvoeren".
Er komt een zwart venster in beeld waar info over je besturingssysteem te zien is en de volgende regel:
C:\Windows\systen32>
Direct achter het symbool typ je:
Net user administrator /active:yes (let op de spatie tussen administrator en het slash teken)
Tik op de entertoets.
Herstart de pc en je hebt nu een account erbij met administrator-rechten, hier kun je naderhand een wachtwoord voor maken via gebruikersaccounts (aanbevolen).
Wat betekent dat precies? Dat je allerlei handelingen kunt verrichten zonder toestemming van UAC (user account control) en alle rechten hebt om systeemwijzigingen door te voeren.
Ik ben bezig met die link. Als ik dan klik op 'een ander account beheren' komt er een nieuw schermpje. Daar staat mijn accountnaam en moet ik een wachtwoord invoeren. Mijn account heeft alleen geen wachtwoord. Dus vul ik niks in en klik op OK. Dan gebeurd er niks.....
Er gebeurt niks omdat je op die account niet genoeg rechten hebt.
Voer de handelingen (die je van plan was) uit met je nieuwe administrator-account die je net hebt geactiveerd (zoals eerder aangegeven, maak eerst een systeemherstelpunt).
Ik heb zelf nooit Vista gebruikt (ja 14 dagen) dus sommige uitdrukkingen/begrippen kunnen in Vista anders zijn.
Succes, mocht je nog problemen hebben dan horen we wel weer.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan