inloggen@home modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

banjo

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2001
hoi, ik probeer met de buurman wireless internet aan te sluiten.
Nu moeten we van de helpdesk van @home het mac adres van de kabelmodem van @home klonen.
Misschien een domme vraag....hoe kom ik in de @home modem om zijn mac adres te achterhalen ????
vr gr Banjo

Frank, TS bedoeld van het modem, niet van de PC :)

@Banjo,
Vaak zit op het modem een sticker, of die heb je er bij gekregen waar het mac-adres op staat.
Als dat niet zo is, dan zal je via het IP-adres naar het modem moeten gaan.
Hangt vaak van het modem af welk IP je moet gebruiken

Welk merk/type modem heb je?

:confused: hallo, daar was de buurman inmiddels ook achter.
Hij heeft onderstaand modem:
Merk: Arris
Model: TM501B
Er Staat een C mac adres op een sticker en een MTA mac adres op.
Dus dat weten we nu ook, maar hoe komen wij nu in dit modem om het adres te veranderen ???, dit moet volgens de medewerker van @home veranderd worden anders krijgen wij ons draadloos modem van belkin niet aan de praat.

192.168.1.1 dat is het adres om in je router te komen. in de instellingen van je router kan je vervolgens ergens aangeven dat je je mac wil clonen.

op de site van @home kom je ook niet echt ver

enige info is te vinden op http://www.home.nl/mijnhome/downloaden/handleidingen/

check ook eens de cd van @home die bij je pakket zit of er een manual op staat

dus als bovenstaande niet helpt ben je echt gedoemd tot de helpdesk , in dat geval alvast sterkte ;)

Nou heb ik al heel wat @home gebruikers aan een router geholpen en nog nooit heb ik daarvoor een MAC adres hoeven klonen.
Het enige wat belangrijk is, is dat het CP/CA nummer wat je van @home gekregen hebt (en nu als computernaam staat) in de router gezet wordt, verder alle instellingen op automatisch (DHCP) zetten en het werkt allemaal (en dat binnen 5 minuten).

hallo, de leek hier weer, waar moet je dat dan in de router instellen ???
het is een belkin 54G router
vr gr Bnajo

Nou heeft Belkin een aantal 54G routers, maar heb je easy setup wizard al eens geprobeerd die op de bijgelverde cd staat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan