inloggen in router lukt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Annezvh

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2012
Ik was altijd automatisch draadloos verbonden met onze router. Door de aanschaf van een nieuw apparaat, hadden we het wachtwoord nodig. Wisten we niet meer. Inloggen (met kabel, niet draadlooos) lukte niet dus router gereset. http://192.168.1.1/ intypen en dan Admin Admin. Helaas, dat werkt dus niet. Geen idee wat ik nu nog kan doen om weer in de router te komen. Mijn draadloze netwerk is door het resetten niet langer beveiligd en daar wordt ik niet echt blij van. Ben een beetje een kneus op dit gebied dus graag stap voor stap uitleg over wat nu te doen. Vast bedankt.

naar fabrieks instelling terug zetten
hoe dat moet staat in de beschrijving

merk en type is wel handig.
en niet meer beveiligd na een reset...hoe kom je erbij?

naar fabrieks instelling terug zetten
hoe dat moet staat in de beschrijving
Dat heeft hij zojuist gedaan...

merk en type is wel handig.
en niet meer beveiligd na een reset...hoe kom je erbij?
Wireless verbindingen op losse routers staan niet standaard beveiligd, alleen bij routers die je van providers krijgt hebben ze standaard WPA versleuteling aan staan op het Wireless gedeelte.

Ik ben het eens met je dat op zijn minst het merk wel gewenst is.

Hier in ieder geval een lijstje met wachtwoorden en gebruikersnamen die mogelijk zijn.

admin/admin
admin/<leeg laten>
user/admin
user/default
admin/default
<leeg laten>/admin

@muchado , stroom er af halen is ook een reset ,wat ik bedoel is wat anders
maar ok jij weet het beter:P

Merk en type zijn nodig om de standaard wachtwoorden te achterhalen. Deze staan natuurlijk ook in de handleiding.

En nu moet ik muchacho toch tegenspreken. Onbeveiligde routers! Ik lever en installeer er wel eens een paar. Ben nog nooit eentje tegengekomen waar ik als eerste de beveiliging moest aanzetten. Er zit standaard een beveiliging op ( in landen als belgie zelfs verplicht dacht ik) en de key staat keurig op een stikker op de router.

Sorry RogerS.
Kleine correctie.
Bij mijn kabelprovider worden heel wat routers verkocht.
De beveiliging dien je bij zelfinstallatie echt zelf op te voeren.
Geen key onderop.

Het hangt er dus maar helemaal vanaf hoe, wat en waar>

Routers die standaard beveiligd zijn, zijn niet echt veilig meer tegenwoordig. Aan de hand van het SSID alleen kun je met behulp van tooltjes de WPA key achterhalen binnen enkele seconden.

@vanschaden, die procedure is voor elke router hetzelfde: reset knop 30 seconden ingedrukt houden met pen of paperclip.
Sommigen claimen 10 sec. Maar 30 sec is altijd goed.

@RogerS dit kan bij de allernieuwste modellen misschien zo zijn, maar bijv een BEFW54G of WRT54G van Linksys staan gewoon wagenwijd open.

Aphysemi0n, enkele seconden valt vies tegen, WPA2 is in 256bits versleuteld, daar zit je niet binnen een halve dag op ingebroken.

Laatst bewerkt:
@Muchacho, Ik heb het niet over sniffen of wardriving, er is een tooltje die alleen aan de hand van het SSID, de WPA key kan achterhalen (met name speedtouch), voor het geval TS ook zo'n Speedtouch heeft.

Wow, zoveel reacties had ik nou ook weer niet op gerekend. Ik had de harde reset (knopje achterop) inderdaad 10 sec gedaan. Dat was blijkbaar genoeg om de fabrieksinstellingen te herstellen in default onbeveiligd, maar na 30 sec werkt admin admin weer. Bedankt voor de tip. Het betreft hier een ietwat oudere Asus Linksys dus vanuit de fabriek onbeveiligd. Bedankt voor alle reacties. Mocht deze digikneus weer iets hebben, weet ik waar ik wezen moet :)

Oke, te vroeg gejuicht. Ik loop inderdaad weer met admin admin de router in, maar als ik de naam en het wachtwoord heb gewijzigd moet ie uiteraard restarten. En daarna vraagt ie wederom om gebruikersnaam en wachtwoord. admin admin of nieuwe naam en wachtwoord werken niet. Ik heb alle mogelijke combi's geprobeerd, maar niks werkt. De nieue naam staat weer in de lijst van draadloze netwerken, maar onbeveiligd. Heb ik dus niets aan.

Bij Admin/admin zal de router niet meteen om een nieuw admin wachtwoord vragen, dus ik stel voor om het zo te houden.
Alleen mensen die op je draadloze netwerk zitten kunnen dan je router in, maar die wireless ga je beveiligen, dus dat risico is nihil.
Ik stel dan ook voor om alleen het wireless gedeelte aan te passen.

Oke, loods me er effe doorheen.
Authentication Method staat op Open system
Ik heb het vage vermoeden dat ik dat dan moet veranderen, maar waarin? En die hele riedel daarna is voor mij ook volled abracadabra.
WEP Encryption: , Passphrase, WEP Key, Key Index. Het zegt me helemaal niks. Zoals gezegd, ben ik een behoorlijke digikneus.

Volgens mij kun je hem het beste op WPA/WPA2 met 802.1x authenticatie zetten.
En dan een wachtwoord verzinnen.
Als het echt niet lukt, mail me dan eventjes op mijn MSN adres, dan stel ik via teamviewer een en ander in.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan