inloggen lukt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aitrus

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2002
Om een lang verhaal kort te maken:
Ik heb iets doms gedaan op de computer van mn schoonouders. :thumb:

Het lange verhaal:

Ik heb in een poging een popup weg te halen bij het opstarten (Regedit -> wilt u pav.reg toevoegen aan het register?) eerst gezocht op internet. Hieruit bleek dat pav van Panda AntiVirus is. Panda hadden ze eerst, maar die heeft een of andere vent er voor hun afgehaald omdat ze er niet tevreden over waren en toen heeft mn vriendin (op mijn aanraden) Avast! Antivirus geïnstalleerd. Toen kwam de pop-up. Op internet stond ook dat als je panda niet meer gebruikte, je het bestandje pav.reg gewoon kon verwijderen. Dat heb ik gedaan ... maar de pop-up bleef.

Na wat gekloot heb ik besloten in het register te kijken. Hier kwam ik één ding van pav.reg tegen in een vrij lange entry. Ik heb dat stukje verwijderd, waarna de pop-up niet meer pav.reg gaf, maar een ander stukje wat hij wilde toevoegen aan het register. Als laaste poging besloot ik toen die hele entry weg te halen (ik weet het ... domdomdom als je niet weet wat het precies is). Ik was nog wel zo slim om een backup van het register te maken (temp.reg)

Toen ik de computer opnieuw opstartte kwam ik op het inlogscherm (terwijl hij normaal gewoon automatisch inlogd). Toen ik de gebruiker aanklikte begon hij met inloggen, maar werd ik DIRECT weer uitgelogd. Dus ik kom niet meer in windows ... en dus ook niet meer bij mijn backup temp.reg

Ik heb al geprobeerd op te starten in veilige modus en zo, maar dan kan ik inloggen als Admin, maar die wordt ook weer direct uitgelogd (zonder dat ik in windows kom dus).
Ik ben met een recovery diskette in 'dos' gekomen en hier kan ik mijn backup temp.reg vinden, maar die kan ik niet aan het register toevoegen als ik in dos zit (in ieder geval ik weet niet hoe).

Dus ... nou heb ik als optie om alles te formateren en opnieuw te installeren, maar ik wil eerst nog even kijken of er niet andere oplossingen zijn, zoals:
* Toch via DOS het temp.reg bestandje aan het register toevoegen ...
* De harde schijf aan een andere compu hangen waarna ik via verkenner van die windows temp.reg aan het register van die andere windows toevoeg

Geen idee of het kan of dat er andere manieren zijn om zonder volledig nieuwe install alles te herstellen. Weten jullie hier meer van? Kan dit? Zijn er andere oplossingen?
Overigens hebben ze alleen een recovery diskette en een partitie met de recovery, waardoor ik alleen kan formateren en alles weer kan installeren en niet met die "herstel"-opties van WinXP kan werken (zoals volgens mij wel met de installatie-cd's kan)

Alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan