Inloggen met IIS

Status
Niet open voor verdere reacties.

SmartThinker

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2013
Berichten
241
Ik heb 2 websites in mijn IIS.
1. Een webftp. deze heb ik anonymous uitgezet en windows auth aangezet.
Als je met de browser erop komt , dan komt er een inlog popup en kan ik inloggen. Alles werkt
2. Een website met anonymous (de website voor klanten) en daar werkt ook alles naar behoren (zonder inloggen)
Nu heb ik op website 2 een subdirectory aangemaakt. Deze subdirectory heb ik geconverteerd naar een applicatie zodat ik er instellingen in kan doen. In deze virtual app. heb ik de anonymous uitgezet (no inherit) en de windows auth aangezet.

Als ik nu naar deze submap toe ga dan blijft hij een 403 geven dat ik geen rechten heb en komt er geen inlog scherm.(Error Code: 403 Forbidden. The server denied the specified Uniform Resource Locator (URL). Contact the server administrator. (12202))


A. Het is geen browser probleem want www1 werkt prima in alle browsers en niet met www2/sub
B. De auth Rules staan voor nu zo dat: Allow - All Users - Inherit. (helemaal open dus)
C. Ik heb geen gelegenheid om een compleet eigen www op te zetten alleen voor deze map en dan een virtual mapping aan te maken.
Het moet toch verdorie gewoon kunnen in de huidige website........
 
Misschien een bestandssysteemrechtenprobleem? Kijk de map/bestandsrechten in Windows eens na en vergelijk die (bijv.) met die van de ftp-map.

Tijs.
 
Was een goede optie maar de directory heeft een : everyone- full control - (Deny is leeg) . Dat is hem dus niet.
 
Staat de windows authenticatie wel aan, alszijnde module? Dat is namelijk niet standaard het geval in IIS 7.
 
sorry voor lange tijd geen reactie, maar heb het erg druk gehad. Ook de optie van pmeijne is niet de oplossing. Dit stond al aan.
Probleem is nog niet verholpen.
Ik heb het nog steeds druk maar loop wel elke week tegen het probleem aan. Heel irri.
 
Ik kom het volgende probleem tegen en ik denk dat dat er mee te maken heeft.
Alle websites (dus ook degene waar we deze subdir op hadden) zijn op een nieuwe server gezet. Ik wilde geen import/export doen dus zijn op de nieuwe server alle websites opnieuw aangemaakt. De dir met alle content in 1 keer over gezet en aangezet.
Heel raar was dat ons phpBB forum perfect werkte maar dat de opmaak opeens weg was. Nergens stonden links naar een ip of naar een externe locatie. De data uit de MySQL kwamen keurig door maar de css wijgerde te werken.
Ik was al een dagje zoek met zoeken naar de oplossing en ik als test even de hele webmap een everyone all open gaf.
Opeens werkte het forum perfect. Ik bleek dit ooit op de oude server ook gedaan te hebben.
Als ik de everyone uitzet en alleen de IIS_User full control geef dan werken alle websites (inclusief uploaden van wordpress plaatjes in de upload map) maar het forum raakt zijn css weer kwijt.
Ik heb ondertussen in beide modes geprobeert weer een submap rechten te geven op Windows auth methode, maar geen resultaat. (ik update wekelijks de server met WU en hoopte dat er een hotfix bij zat, maar helaas)
M.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan