Inloggen met invoering gebruikersnaam en wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Hoe kan ik instellen dat men bij inlog voor Windows 10 niet alleen een wachtwoord hoeft te worden ingevuld maar ook een gebruikersnaam?

Ik denk dat het hiermee moet lukken.
https://www.schoonepc.nl/windows7/gebruikersaccounts_windows7_afstellen.html

TIP: Wilt u juist meer veiligheid? Nadat een gebruiker zich heeft afgemeld, wordt het vergrendelingsscherm actief. In dit scherm staan alle gebruikersaccounts al vermeld, er is dus alleen nog een wachtwoord nodig om op een account in te loggen. Is het uit beveiligingsoogpunt gewenst dat niet alleen het wachtwoord maar ook de gebruikersnaam moet worden opgegeven, dan kan dat via een registertweak worden ingesteld. Wijzig met de registereditor de registerwaarde DontDisplayLastUsername in 1 in de registersleutel: HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System

Laatst bewerkt:
En waar kan ik de instelling vinden om juist de vraag om inlog gegevens kan verwijderen. Mijn vrouw heeft moeite om die gegevens steeds te onthouden. Wij willen dus dat hij bij opstarten "gewoon" doorstart zonder wachtwoord, zoals wel kon bij Windows 7 en Vista???

En waar kan ik de instelling vinden om juist de vraag om inlog gegevens kan verwijderen. Mijn vrouw heeft moeite om die gegevens steeds te onthouden. Wij willen dus dat hij bij opstarten "gewoon" doorstart zonder wachtwoord, zoals wel kon bij Windows 7 en Vista???

Cortrans,
Dit is een andere vraag dan waarmee deze thread is gestart. Dit inbreken is niet netjes. Start a.u.b. een nieuwe thread met je vraag :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan