Inloggen met mysql

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeffreydevos

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2012
Berichten
91
Hallo,

Ik ben in visual studio 2012 een programma aan het maken.
Ik wil voordat je in het hoofdmenu komt een inlog scherm hebben.
Via mysql probeer ik via een database in te loggen.
Je kan je registreren en ook inloggen op de website die ik heb.

Als ik nu met visual studio 2012 probeer met de database te verbinden dan krijg ik: Unable to connect to any of the specified MySQL hosts.

Hoe kan ik dit verhelpen en verbinden met de mysql host?
 
Deze vraag is wel erg vaag. Wat (bijv.) zou kunnen zijn is dat de mysql server geen verbindingen toestaat vanaf het ip-adres waar je programma op draait. Danwel dat de mysql gebruikersnaam niet vanaf dat ip-adres mag verbinden etc.
Verder kunnen firewalls in de weg zitten etc. Check dus alles na.

Tijs.
 
Ik krijg het bericht dat het ip adres niet mag verbinden met de mysql server.
Als ik via internet probeer te verbinden lukt dit wel.
Is dit niet raar
 
Dat is niet raar [ik ga niet uitleggen waarom.]
Verander de instellingen zodat je wel kunt verbinden (bijv. via phpMyAdmin)

Tijs.
 
Beste,

Wat bedoel je met "Als ik via internet probeer te verbinden lukt dit wel." ?
Je vraag is een beetje onduidelijk, heb je al code geschreven om connectie te maken met de Database, zoja, dan moet je bij PHPMyAdmin je instellingen veranderen, dat je toelaat de database te verbinden met de gebruikergegevens die je in je code gebruikt hebt.

Wat is het ip dat je gebruikt in de code ?
Ik neem aan dat je lokaal test ?

Met vriendelijke groeten,
Flemming.
 
Kortom; MySQL bepaalt de toegang tot databases aan de hand van een username, een wachtwoord en een hostname/IP. Als je een nieuwe gebruiker maakt moet je opgeven vanaf welke IP adressen die persoon contact mag leggen en zo te zien heeft de user die je nu gebruikt alleen toegang vanaf het externe IP adres, niet vanaf de "localhost" (IP adres 127.0.0.1).

Wat je dus kunt proberen is om de toegangsrechten van de user aan te passen naar ook 127.0.0.1 en dat kun je doen via phpmadmin (maar als het op een lokale PC draait zou ik phpmyadmin niet gebruiken, het is de slechtste tool die er bestaat, neem liever HeidiSQL, SQLYog, NaviCat, of EMS)
Vergeet niet om na het aanpassen weer "flush privileges" uit te voeren als query, anders worden de veranderingen niet actief (en ok dat is raar, maar zulks is de bagger dat MySQL is)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan