inloggen met wachtwoord als medewerker of administrator

Status
Niet open voor verdere reacties.

renew000

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2009
Hallo experts,

Op dit moment ben ik bezig met een loginscript waarbij je als Administrator of als Medewerker kunt inloggen.
Dit script is nodig om na inloggen beide groepen van verschillende functionaliteiten te geven.

Voor zover heb ik het voor elkaar dat je eerst het soort functie kan kiezen waarna je een geselecteerd lijstje met namen krijgt (welke worden uitgelezen aan de hand van 2 gedefineerde "namen".

Met de code wwMedewerker = Application.WorksheetFunction.VLookup(iMens, Sheets("ww").Range("A:B"), 2, False) kan ik het wachtwoord achterhalen om deze later met de invoer te controleren.
Kolom A bevat de namen van de medewerkers en Kolom B de wachtwoorden die daarbij horen.

Het probleem is nu dat ik er een soort "Or-functie" in wil bouwen zodat er ook wordt gekeken naar de kolommen C (namen van de adminstrators) en D (wachtwoorden van de administrators)

Voor de duidelijkheid heb ik een voorbeeldbestand ingesloten.

Alvast bedankt en greetz
renew000

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Waarom gebruik je niet gewoon iemands netwerknaam ? environ("Username")
Als die niet voorkomt in jouw lijstje sluit je het bestand.

Hoe bedoel je dat precies sbn?

Ben hier nog niet echt bekend mee? Heb je hier een simpel voorbeeldbestand van? En dit kan zeker niet thuis getest worden of kan dit wel (ben namelijk de enige gebruiker van mijn pc en gebruik geen wachtwoord haha)

Alvast bedankt

Greetz

hallo again snb,

Waar ik werk, werken ze trouwens met rare codes die als inlognaam worden gebruikt... Wellicht zou je toch ook nog een oplossing voor mijn voorbeeldbestand kunnen zien?

iig bedankt alvast

als de naam van toegestane gebruikers in kolom A van werkblad 1 staat kun je die checken met een van de gegevens hieronder:

Code:
sub private Sub Workbook_open()
   msgbox application.username
   msgbox environ("username")
   msgbox Environ("Computername")
   msgbox CreateObject("Wscript.Network").Computername
   msgbox CreateObject("Wscript.Network").Userdomain
   msgbox CreateObject("Wscript.Network").UserName
end sub

Beste snb,

Helaas ben ik niet in het bezit van een dergelijke lijst. Wel is het een optie om de username te laten ophalen en wanneer deze niet in de lijst voorkomt te laten toevoegen aan de lijst medewerkers. Per slot van rekening zal iedere medewerker tenminste de authorisaties die bij "medewerker" horen moeten bezitten.

In principe is het wel zo dat later in het proces er meerdere gebruikersgroepen (zoals: medewerkers, seniors, managers en administrators) met elk specifieke authorisaties zijn.

Het mooiste zou zijn als ik dus kolom A gebruik voor medewerkers, kolom B voor seniors, kolom C voor Managers en kolom D voor Administrators. Ook omdat ik diezelfde lijsten later weer wil gebruiken om rechten aan te vragen. (Adminstrators krijgen een mail als iemand zich als Manager wil registreren, Managers als iemand zich als senior wil toevoegen enz....) De username is namelijk ook als emailadres in outlook ingeregeld dus handig :)

Ook ben ik toch erg benieuwd naar de aanpassing van mijn voorbeeldbestandje... als leermoment.. waarom werkt een "Or" niet en hoe moet ik deze aanpassen zodat deze wel werkt?

Alvast bedankt

greetz

hallo snb,

Het is inderdaad handiger en gebruiksvriendelijk om de systeemsnaam op te roepen. Dit topic ga ik dan ook sluiten, want ik heb inmiddels het zover dat ik gegevens zoals gebruikersnaam en daarbij behorende "naam van de medewerker" en de functiesoort in mijn formulier heb verwerkt.

Wel komt daarbij een andere vraag om de hoek kijken, maar wat betreft dit ben ik inmiddels weer een stukje wijzer geworden. Bedankt daarvoor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan