inloggen met zelfte account op 2pc's met windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeso

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2011
Berichten
10
hoi, ik heb een vraagje misschien staat het al in het forum maar kon het net vinden als het zo is excuses,

ik heb een vraagje in scholen en bedrijfen heb je een systeem dat gaat volgens mij met een windows server,
dat je ctrl+alt+del moet drukken ( hoefd niet persee) en dan gebruikers naam zo kan je op eleke pc dat je zit inloggen en het zelfte houden waar je al zat zeg maar je zit op pc A daar log ik in met blabla1 daar maak ik een word document uur later log ik uit en ga op pc B daar log ik in op blabla1 daar open ik het document en print het bijv. uit maar niet dta iemand bij mijn bestand kan komen als hij/zij op blabla2 zit

ik zou het liefst w7 op de computers willen houden maar xp is ook goed

als je iest weet dankje wel groetjes jessy
 
Ik snap je vraag niet...wil je weten of iemand aan jouw bestanden kan komen als hij inlogt op een ander account? Of, dat je windows 7 op de pc's op school wilt installeren? Dit laatste gaat je niet lukken...
 
vedere uitleg

nheej niet op school maar zo'n server zo als scholen en bedrijfen dat je in moet loggen en niet of iemand op mijn bestandne kan dat kan dan niet want je heb je eiegen account maar dat je op meerdere pc inkan loggen met zelfte login dat gaat via ene server maar zou niet weten hoe je dan in moet stellen op een school log je bijv. in met h1000 en ww bijvoorbeeld en met die zelfte gegevens ook op een andere pc in kunne loggen en veder kunne gaan met je werk dat bedoel ik

groetjes jessy
 
Je bedoeld zwevende profielen denkik als ik je vraag zo lees. Dit kan inderdaag (zelfs in een thuissituatie) maar hiervoor ben je wel een server nodig.
Ik kan niet ff in 1 post uitleggen hoe je dat allemaal opzet.

Simpelere oplossing voor jou zou miscchien een NAS zijn als het puur en alleen om bestandsdeling gaat
 
nee het gaat niet om bestands deling gaat egt dat je gewoon je werk kan hervaten op een andere pc want ik heb 1pc met een hele muziek database die maar voor 1persoon beschik baar mag zijn en niet voor andere en op de andere pc kunne die mensne ook op hub eiegen account hun werk doen wat ze ook op die andere kunnen zeg maar maar als je nie via post uit kuntleggen amg je me mail wel hebben maar dta kunnne we beter via de chat zeggen anders leest iedereem hem, en das niet te bedoeling
 
Daar gaat het niet zozeer om.
Wat jij wilt ben je een server voor nodig.
Een PC dus welke je moet installeren in Windows Server 2003/2008, deze moet geconfigureerd worden met domeinen en zwevende profielen
Vervolgens moeten alle pc's die je wilt gebruiken uitgerust zijn met: Windows XP Prof. of Windows 7 Prof/Ult.
Deze pc's moet je aanmelden op het domein.

Dit is in het kort hoe je het moet doen. Maar als je een stappenplan wilt, dan raad ik je aan Google te raadplegen.
 
dank je wel

dankje wel hier heb ik zekker wat aan dus ik kan gewoon op de pc w7 prof zetten en op de ander ook server er op met domein bijv aap de andere instelelen op domijn naam aap maar daar hoefd niet windows server ( of wel? ) op en klaar waar moet ik dan speciviek op googlen ? groetjes jessy
 
Hey,

Even een vraagje...hoe oud ben je?
Een server met windows server 2003 of 2008 is niet even 1,2,3 op te zetten. Hiervoor heb je wel enige ervaring nodig ;).

Maar je kunt 't met een oude computer proberen...zorg wel dat je het niet met een te nieuwe pc doet want die verbruiken namelijk best wel veel energie in tegenstelling tot oude pc's!

Veel suc6 nog! Als je ergens niet uitkomt help ik je er graag mee! :thumb:
Groetjes,

Jasper
 
bijna 15 ervarring ????? niet met servers wel met routers windows erop zeten op je pc pc in en uitelkaar software maar niet egt met server maar ik zoek al een paar dagen een handlijding maar kan ik nergens vinden maar heb een pc met een redelijke nieuwe voeding alleen die valt na een paar uur weg en heb een pc met een wat oudere voeding die twee pc's worden gebruikt maar in die pc met de slechte voeding komt een oudere of een andere die wel effeicent werkt dat word ook nabedoeling de hoofd pc voor het netwerk

groetjes jessy
 
Uhhhh...15 jaar??

Is je punt toets kapot :eek:
Nou..even terug op onderwerp!

Ik zit ook nog op de middelbare en ik kan via slim een DreamSpark licentie aanvragen. Je kunt hiermee gratis en legaal windows server 2003 of 2008 downloaden! :thumb:
Je pakt dan een oude computer (256 mb ram voor server 2003 en minimaal 512 mb ram voor server 2008). Je installeert dit net zoals windows xp. Nu komt het moeilijkste...een active directory opzetten! Kijk maar is dit Youtube filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=guwAt36hPF8

Hier word je al heel wat wijzer uit. Gewoon de stappen volgen.

Groetjes,
Jasper
 
nee ben de punt gewoon vergetn en heb dislexy


maar zou je via team viewer of logmein dan mij willen helpen van de week ik ben met de pc'bezig om w7 prof op te zetten deze weke hoop ik het rond te hebben 1 pc heeft curen maar rkijg ik wel goed maar die keuze is aan jouw groetjes jessy ik hoop dta je wild hebben
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan