inloggen netwerk werk

• Onderwerp starter Onderwerp starter ver
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ver

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jul 2008
Hoi,

Als ik thuis inlog op het netwerk van mijn werk. Wordt dan mijn ip-adres geregistreerd?

Hoi,

Als ik thuis inlog op het netwerk van mijn werk. Wordt dan mijn ip-adres geregistreerd?

Hoi,

Een beetje slimme beheerder heeft gezorgd dat er logfiles worden aangemaakt van externe gebruikers. Daarbij worden inderdaad ook IP-nummers geregistreerd.

En kunnen ze dan ook zien wie er op dat ip-adres inlogt (ik bedoel welke gebruiker + wachtwoord combinaatie)

Ja, nogmaals: een beetje slimme beheerder ....
En dat is niet alleen om met een vingertje te wijzen als er iets is fout gegaan, maar om te voorkomen dat iets verkeerd blijft gaan.
Wanneer iemand van huis uit in mag loggen op een bedrijfsnetwerk, moet hij/zij in de regel thuis een aantal instellingen plegen.
Dit gaat nogal eens mis.
In een logfile is te zien of iemand heeft ingeloggen of daartoe mogelijk pogingen heeft gedaan.
Uit de informatie (of juist niet :p) is op te maken of degene die thuis inlogged zijn instellingen goed heeft gemaakt.
Da's bijvoorbeeld één reden voor dergelijke logfiles, naast controle en bescherming tegen onbevoegd gebruik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan