Inloggen op AD langzaam!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

mister 9

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2004
Hallo,

Ik heb een raar probleem. Als ik met mijn systeem (xp) in ons bedrijf inlog duurt het gruwelijk lang. Systeem hangt gewoon in het domein en profielen lopen gewoon via AD.

Tot het CTRL-ALT-DEL scherm gaat het prima, maar daarna duurt het heeeeel lang voor ik ingelogd ben. Wel 5 minuten soms. Zie heel lang "uw instellingen worden geladen."

Andere profielen op mijn systeem hebben er ook last van, terwijl hun profielen op andere systemen wel snel gaan.

Ik denk dus dat het aan mijn systeem ligt, (kan dan), en waar kan dat mee te maken hebben. Heb al gescand op spyware enzo.

Ik ben (beginnend) systeembeheerder hier, maar kom hier zo snel niet uit.

Alvast bedankt.

Sam

traag opstarten in ad ligt in meer dan de helft van de gevallen aan slecht ingestelde instelling voor dns. Misschien kan je hier eens op controleren

Vind ik die instellingen op mijn systeem of op de server? En waar?:o

Vind ik die instellingen op mijn systeem of op de server? En waar?:o

Check de volgende instellingen:

Indien de server met ad de enige server is dient hij zichzelf te hebben ingesteld staan als dns server.

De clients (jouw eigen systeem) dienen bij hun dns instellingen ook de ip van de server te krijgen.
Dit kan je checken door in promt (cmd typen in het vakje uitvoeren) even ipconfig -all te typen. Daar staat je dns server tussen.
Als je deze wil aanpassen moet je bij de eigenschappen van je netwerkkaart kiezen voor de eigenschappen van je tcp/ip instellingen.

Bij DNS-server staat het goede IPadres. Maar nu is het wel zo dat we naast deze server met AD, ook een SQL-server hebben met een AD. Maakt dat uit?

Maak je gebruik van een vast Ip adres ?
Of krijg je deze via DHCP ?

groet,
Spurs

@Spurs01,

Topics van vorig jaar mag je met rust laten. Deze zijn niet actueel meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan