Inloggen op AD vanaf externe locatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomassoft

Verenigingslid
Lid geworden
6 jul 2010
L.S.,
Ik had een Windows Server 2003 Enterprise R2 computernetwerk met een domein. Ik ben nu een nieuw computernetwerk aan het bouwen met Windows Server 2008 Datacenter.

Op dit moment heb ik de eerste Domain Controller klaar en de profielen werken al bijna. Voordat ik de tweede en derde Domein Controller ga maken wil ik eerst iets bereiken waarvoor ik jullie kennis vraag.

Ik wil dat ik op een computer en/of laptop ergens thuis waar gewoon een simpele internet verbinding is het personeel laten inloggen op de Domain Controller. Zonder Citrix, VPN of VMware.

Ik kan de poorten voor LDAP, DNS gewoon in de router forwarden. Maar: How moet ik het dan regelen dat de gebruiker extern kan inloggen en dat zijn/haar profiel en de Folder Redirection ook worden geladen?

Heeft iemand een iedee als ik de poorten heb geforward wat ik dan moet doen?

Groeten van Thomas
P.s. al vast bedankt!

Hallo,

Terminal Services of te wel terminal server.

Dan word alles geladen zoals bij de gebruiker op een pc in het domein

Geen zin

Ik moet echt hebben wat ik vertel. Ik weet dat het mogelijk is de monteurs bij Oce hebben het ook. Maar hoe? Terminal is geen geld voor

Waarom denk je dat praktisch iedereen wel via Citrix, VPN of VMware inlogd op een windows server !? ;)

Oeps

Ik ken geen andere varianten!! Ik wil gewoon dat computers van buiten af kunnen inloggen op het netwerk zonder er extra voor te betalen en VPN snap ik niet en lukt me niet. Veel handleidingen op internet al geprobeerd.

Dit gaat niet werken, tenzij je (op het werkstation) "aanmelden via dial-up networking" (o.i.d.) aanvinkt.
En dat impliceert weer dat je een inbelverbinding met modem moet maken met een RRAS server op het werk die daarvoor is ingericht danwel een vpn-verbinding moet maken met een RRAS server die daarvoor is ingericht of met een dedicated VPN-server of met een VPN-router.

EDIT: Dat je verder geen ervaring hebt met het opzetten van een VPN-server (en de inrichting van de VPN-clients), daar zul je iets aan moeten doen, dan. Of externe hulp inschakelen voor advies en inrichting.

Tijs.

Laatst bewerkt:
in 2008 kan je rdpc instaleren via je web browser heb je dan toegang tot het gehele netwerk of bepaalde pc / server in je domein ik gebruik dit al een tijdje en moet zeggen dit werkt uitstekend dit werkt ook voor gewoone programmas dat je dan thuis niet moet instaleren wij doen dit met visual studio , thuis heb ik het niet staan ,maar via deze weg kan ik wel aan de omgeving

Nice

Hey,
Bedankt voor de tip, alleen als ik google op RDPC krijg ik niks. Daarom de volgende vragen:
1. Is het een role of future en waar kan ik het vinden?
2. Is het gratis / inbegrepen in de licentie van Windows Server?
3. Lijkt het op de remote role van Microsoft met RemoteApp en Terminal Server?

Heb je een voorbeeld of een youtube filmpje?

Gr, Thomas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan