Inloggen op bedrijfsnetwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

sunsnow

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2003
Berichten
180
Hallo,

Ik zou graag via mijn laptop gebruik willen maken van het ADSL netwerk op mijn werk, zonder direct in te hoeven loggen op het netwerk. Onze systeembeheerder geeft aan dat dat kan door bijvoorbeeld de DHCP server op ja te zetten? Nou weet ik even niet wat hij bedoelt. Mijn vraag aan jullie weten jullie of dit mogelijk is. Zo ja hoe dan?

Op mijn eigen kantoor heb ik een vrije werkende poort. Ik zag vandaag op mijn laptop dat in ieder geval de netwerkverbinding wel wordt herkend, maar ik nog niet internetten of mijn mail ontvangen.

Wie o wie helpt mij verder? :thumb:
 
Start, instelingen, netwerk en inbelverbindingen. Klik rechts op je lanverbinding en dan klik je op eigenschappen. Dubbelklik tcp/ip en zet het puntje bij automatisch een ipadres krijgen
 
Als je deze instellingen dan hebt ingesteld, kun je dan internetten onder je eigen account gegevens ookal is dat bij een andere provider?
 
Als je het punt bij automatisch een IP adres verkrijgen hebt gezet, moet je dan ook weer opnieuw je laptop opstarten?
 
Geplaatst door sunsnow
Als je deze instellingen dan hebt ingesteld, kun je dan internetten onder je eigen account gegevens ookal is dat bij een andere provider?

Normaal gesproken wel

Geplaatst door sunsnow
Als je het punt bij automatisch een IP adres verkrijgen hebt gezet, moet je dan ook weer opnieuw je laptop opstarten?

Nee

Loop anders gewoon bij systeembeheer langs. Daar zijn ze voor
 
Ik zal het morgenvroeg direct eens proberen. Als het werkt laat ik het weten.

Tot dusver bedankt.

Groet,

Hans
 
Hallo,

Ik heb het geprobeerd, maar het werkt niet. Wel zie ik dat er een netwerk verbinding is. Wat niet werkt is dat ik niet kan internetten. Het volgende wordt gezegd: De pagina kan niet worden weer gegeven.

Heb de IP op automatisch staan.
 
In feite log je dus nu in als een soort gastgebruiker op het netwerk.

Denk dat je toch bij sysbeheer moet zijn aangezien die meer kennis van jullie netwerk heeft dan ik

[edit]

Heb je bij tabblad verbindingen in internet explorer wel staan dat er nooit verbinding gemaakt mag worden
 
En onder verbindingen vind je ook nog een knop LAN-instellingen en je kunt hier ook nog een adres van de proxy server instellen.

Grote kans dat jullie een proxy server gebruiken maar dat het bij je IE nog niet ingesteld is
 
Het is gelukt ik heb van onze systeembeheerder de instellingen ontvangen het ik kan dus nu het internet op, maar wat ik nog niet kan is mijn email ontvangen en sturen.

Weet iemand nog een oplossing hiervoor. Dit zou relatief makkelijk moeten zijn.
 
Mario,

Weet jij nog een antwoord op mijn email probleem
 
Wil je het via outlook / outlook express doen? of via webmail?
 
Weet je wat het probleem is. Ik heb geen zicht in hoe het netwerk in elkaar zit en hoe e.e.a. bij jullie geregeld is.

Wat zegt systeembeheer erop?
 
Ik wil het binnenhalen via Outlook. Heb het pop adres ingevuld van mijn provider en het smtp van de provider van mijn werk. En toch werkt het niet. Systeembeheer zegt dat het zo zou moeten werken.

Hmmmmm........
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan