Inloggen op Belkin router

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvdmaden

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2001
Ik heb zojuist mijn Belkin 2,4 GHz 54g wireless router van Belkin (model F5D7130) geconfigureerd. Ik heb ADSL en Win XP Pro. Verder heb ik ZoneAlarm als firewall en in mijn laptop zit wireless ingebouwd.

Alles is goed gegaan met de wizard op de CD van Belkin, ik zit nu draadloos op internet. Alleen wil ik de boel natuurlijk ook even goed beveiligen, om te voorkomen dat de hele buurt meesurft op mijn verbinding. Ik heb bij de installatie geloof ik wel een web-key ingevoerd. Ik wil nu dus even inloggen op de router. Volgens de handleiding moet ik dan eerst het IP-adres en het subnetmask van mijn "Local Area Connection" aanpassen, via eigenschappen van het TCP/IP-protocol. Als ik dat doe, is er nog wel verbinding, maar kan ik geen internetpagina's meer openen. Dan moet ik volgens de handleiding het getal 192.168.2.254 in m'n browser tikken, waarna ik ingelogd zou moeten zijn op de Belkin. Niet dus....

Mijn vragen:
1. Weet iemand wat ik fout doe?
2. Moet ik de IP-nr. aanpassingen doen bij de draadloze netwerk-verbinding, of bij de LAN-verbinding?
3. Hoe kan ik zien / testen of mijn draadloze verbinding voldoende beveiligd is tegen onbevoegd gebruik? Ik heb slechts één computer (laptop) die ik kan configureren voor draadloos gebruik.

Alvast bedankt!

Gokje.......
internet browser openen en in de adresbalk type je 192.168.........en geeft een enter.
Nu zou je in de webconfiguratie van je router moeten komen.

Tja, als het leven zo eenvoudig was, had ik Helpmij.nl niet nodig ;)

"Er zijn geen resultaten gevonden voor "192.168.2.254"." Misschien weet iemand of ik de IP-nr. aanpassingen die de handleiding noemt moet doen bij de draadloze netwerk-verbinding, of bij de LAN-verbinding?

En waar ik kan zien of ik de websleutel heb ingesteld en of dat voldoende beveiliging voor niet toegestaan gebruik door anderen.

Geplaatst door puppie
Gokje.......
internet browser openen en in de adresbalk type je 192.168.........en geeft een enter.
Nu zou je in de webconfiguratie van je router moeten komen.

Dan moet ik volgens de handleiding het getal 192.168.2.254 in m'n browser tikken, waarna ik ingelogd zou moeten zijn op de Belkin. Niet dus....
;)

Ik moet in de router een Bridge ip adres invoeren.
192.168.2.1
Die volledig in de browser typen, en dan logt hij in.
Wat is je ip-range?

Bij mij is de range 192.168.2.100 - 192.168.2.115

@Paul-RT: Ja, ik voer http://192.168.2.254 in in de browser. En wat mijn IP-range is, weet ik niet. Ik heb de wizard van de Belkin-cd gedraaid, en toen had ik al verbinding. Hoe of waar kan ik dat zien, het is allemaal nogal nieuw voor mij, dat draadloze gedoe :rolleyes:

Heeft dat ding ook een reset functie, zodat je terug kunt naar fabrieks instellingen?

Ja, die functie zit erop, knopje aan de voorkant ingedrukt houden geloof ik. Maar omdat ik al verbinding heb, ben ik daar wat huiverig voor. Stel dat ik hem daarna niet meer ingesteld krijg, dat zou toch wel jammer zijn. Wat wil je na een reset doen dan?

Tuurlijk krijg je weer verbinding.
En als dat in eerste instantie niet lukt, haal je de router even log, en stop je de kabel van de modem direct in je pc.
Na een reset terug naar fabrieks instellingen, kun je nogmaals proberen in te loggen met dat ip-nummer.
Of nogmaals de wizzard volgen, en wat meer gegevens opschrijven.

Eventueel kun je nog een email sturen naar de fabrikant van de router, en je bevindingen doorgeven, en advies vragen.

Geplaatst door rvdmaden
Ik heb zojuist mijn Belkin 2,4 GHz 54g wireless router van Belkin (model F5D7130) geconfigureerd. Ik heb ADSL en Win XP Pro. Verder heb ik ZoneAlarm als firewall en in mijn laptop zit wireless ingebouwd.

Alles is goed gegaan met de wizard op de CD van Belkin, ik zit nu draadloos op internet. Alleen wil ik de boel natuurlijk ook even goed beveiligen, om te voorkomen dat de hele buurt meesurft op mijn verbinding. Ik heb bij de installatie geloof ik wel een web-key ingevoerd. Ik wil nu dus even inloggen op de router. Volgens de handleiding moet ik dan eerst het IP-adres en het subnetmask van mijn "Local Area Connection" aanpassen, via eigenschappen van het TCP/IP-protocol. Als ik dat doe, is er nog wel verbinding, maar kan ik geen internetpagina's meer openen. Dan moet ik volgens de handleiding het getal 192.168.2.254 in m'n browser tikken, waarna ik ingelogd zou moeten zijn op de Belkin. Niet dus....

Mijn vragen:
1. Weet iemand wat ik fout doe?
2. Moet ik de IP-nr. aanpassingen doen bij de draadloze netwerk-verbinding, of bij de LAN-verbinding?
3. Hoe kan ik zien / testen of mijn draadloze verbinding voldoende beveiligd is tegen onbevoegd gebruik? Ik heb slechts één computer (laptop) die ik kan configureren voor draadloos gebruik.

Alvast bedankt!

Is het een modem en router in een of alleen een draadloze router ?
Probeer eens om weer via je netwerkkabel een verbinding op te zetten.

Lukt dat ?

Het is alleen een draadloze router. Daarachter zit nog een Speedtouch 510 modem (geen multi-pc uitvoering). Verbinding opzetten via de netwerkkabel is geen probleem. Voor alle duidelijkheid: de draadloze verbinding is ook geen probleem: het enige wat ik graag zou willen weten, is of de verbinding voldoende beveiligd is en hoe ik dat kan zien / aanpassen!

Je kunt online gratis een test doen, hoe het staat met de beveiliging van je poorten.
Dat kan bij grc.com .
Klik op proceed, en dan op all service ports.
Blauwe blokjes is ok, groene is het ebste.
Rode blokjes betekent een open poort.
Klik op het blokje, en je krijgt meer info over die specifieke poort.

Bedankt voor de tip, ik kende de pagina wel, maar wist niet dat ik hiermee ook kon testen of mijn draadloze verbinding zodanig beveiligd is dat mijn buren niet ongemerkt van mijn verbinding gebruik kunnen maken.

De resultaten zien er in ieder geval goed uit (zie plaatje). Het enige wat niet helemaal goed was:

"Unsolicited Packets: RECEIVED (FAILED) — Your system's personal security countermeasures unwisely attempted to probe us in response to our probes. While some users believe that "tracking down" the source of Internet probes is useful, experience indicates that there is little to gain and potentially much to lose. The wisest course of action is to simulate nonexistence — which your system has failed to do. Your counter-probes immediately reveal your system's presence and location on the Internet."

Bijlagen

• grc-result.jpg
    grc-result.jpg
    57,7 KB · Weergaven: 189
Hhhmmm, ik heb je blij gemaakt met een dooie mus.

Die resultaten gelden voor hackers die vanaf het internet proberen je router en je pc te bestormen.
Voor hen bestaat je pc niet.
Maar GRC controleerd NIET op je draadloze verbinding danwel de veiligheid hiervan :confused:

Ik had al zo'n flauw vermoeden, maar het kan vast geen kwaad om dit ook af en toe eens te testen! ;)

Maar er zijn vast ook manieren om de veiligheid van de draadloze verbinding te testen?

Vraag een hacker :p

Nee, sorry, ik heb op dit gebied geen idee.
Ik ben nog niet thuis in draadloze routers.....

Heb je nog ergens een laptop, met draadloze ontvangst, die NIET op je systeem is aangemeld?
Dan zou je daarmee kunnen testen.

Iemand anders?

Nee, helaas, de laptops liggen hier niet voor het oprapen. En dan nog ben ik misschien niet handig genoeg om erop te komen, terwijl de buurman dat misschien wel is. Zolang ik niks merk van afname van snelheid van de verbinding, ga ik er maar van uit dat ik de enige gebruiker ben... :cool:

Kijk eens rond op google, of er een tool is om dat te kunnen zien.

Heb niet echt wat nuttigs kunnen vinden, dus ik laat het er maar bij zitten. Ik ga er maar van uit dat het safe is. Zo niet, dan kom ik daar vanzelf wel een keer achter :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan