Inloggen op de modem lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

StefanJTD

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2007
Berichten
17
Hoi mensen,

Ik heb nu een nieuwe Linksys router/modem. Ik moet nog even de WPA instellen, maar dan moet ik op de router inloggen. Linksys gebruikt als standaard wachtwoord "admin". Op mijn vorige router werkte deze gewoon, maar de nieuwe router werkt niet mee.

Weet iemand toevallig of er ook andere standaard codes zijn van Linksys? Ik heb de code overigens niet aangepast of iets dergelijks. Dus het zou toch echt "admin" moeten zijn.

Groetjes Stefan
 
Heb je wel het vakje van gebruikersnaam blanco gelaten en alleen bij het wachtwoord admin ingevuld?
 
Reset hem eerst eens met de resetknop, en haal ook de spanning eraf, en sluit hem aan, nu wel ?
 
Linksys WAG200G

Heb overigens ook al gemaild naar Linksys zelf, maar die reageren niet echt vlot.
 
Ok,

Probeer eens username admin EN wachtwoord admin
 
Zo staat het op de router zelf ook.. En met die manier van inloggen moet het eigenlijk op elke router van Linksys. Maar die doet het dus helaas niet.
 
Niet per ongeluk CapsLock aanstaan of ergens anders een hoofdletter gebruikt?
 
Hey,

Bedankt voor de link. Het lijkt allemaal niet te werken.

Iedereen bedankt voor de moeite. Ik wacht wel op een antwoord van Linksys. Hopelijk komen hun met een concrete oplossing.

Groetjes Stefan
 
Wat ik nog kan bedenken is:

Login: admin
Pass: password
 
Resetknop niet 30 sec. ingedrukt gehouden, de firewall in windows staat staat aan?

Al die Linksys dingen werken met admin als user name en password, anders terug ermee.
 
Ik heb toch al reactie gehad. Een normale reset heb ik al geprobeerd. Dit heeft helaas niet gewerkt. Nu moet ik een hard reset proberen..

Anderhalve minuut op reset drukken. In die tussentijd na 30 seocnden de stroom eraf. Na 30 seconden stroom er weer op. Na anderhalve minuut reset loslaten. Hierna moet de modem even "rustig" worden, en vervolgens weer even stroom eraf. Dan zou volgens hun zeggen de code zeker te doen zijn. Dus als die niet werkt, breng ik deze terug.

Wil wel veilig kunnen internetten namelijk :)

Firewalle staat overigens gewoon aan.

Edit:
Olé!! Het is me gelukt.

De hard reset heeft wel gewerkt gelukkig. WPA is gelijk ingesteld, en ik kan weer probleemloos internetten.

Deze topic mag wat mij betreft op slot. De mensen die suggesties hebben gegeven, heel erg bedankt! Top!

Groetjes Stefan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan