Inloggen op mac os X zonder gebruikersnaam en wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohanKoomen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 nov 2012
Berichten
3
Ik heb een probleem met de computer van mijn zwager (emac), die ik uit de brand wilde helpen.
Hij weet zijn wachtwoord en gebruikersnaam niet meer en we hebben er een nieuwe installatie eroverheen gegooid. (Werd ultra traag)
De bestanden etc. willen we behouden (dus niet wissen).
Als ie opstart (na de installatie) vraagt ie om de gebruikersnaam + wachtwoord vd computer. Dus een probleem als je die niet weet.
Kunnen we dat omzeilen? Zodat we in de sleutelhanger kunnen kijken wat het wachtwoord + gebruikersnaam is.
Ik zweer, het is echt zo, geen gestolen goed ofzo...
 
Opstarten met de installatie dvd en daar het wachtwoord wijzigen?
 
Ik heb het geprobeerd, maar ik krijg met opstarten telkens weer dat venstertje: gebruikersnaam en wachtwoord.
Ook als ik de c ingedrukt houd, start ie niet op via de CD/DVD??? Rara, weet iemand het??
 
Wel een vreemde combi dat je een schone instal doet maar niet meer weet welke gebruiker naam en paswoord je hebt ingevoegd.
Maar inderdaad de enige manier is opstarten met de recovery mode en dan wijzigen.
Dit zou gewoon moeten werken.
Wel de vraag welke MacOS heb je er op gezet?
 
Er is dus geen schone installatie op gezet.
Maar als je opstart van de installatie schijf dan kun je boven in het menu(klikken op utilities) kiezen voor wachtwoord...... Hierbij kun je een gebruiker selecteren(heb je gelijk de gebruikersnaam) en dan kun je een nieuw wachtwoord invoeren.

De vraag is alleen hoe kan het zijn dat de gebruiker zijn gebruikersnaam niet meer weet?
 
Topic stamt uit 2012 en mag derhalve met rust gelaten worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan