Inloggen op pc thuis=

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulmaster

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2003
Hallo,

Ik ben opzoek naar een programma dat ik op mijn eigen server pc kan draaien en dat ik ergens op een willekeurige andere pc de server kan beheren. Zoals bestanden wijzigenen, commandos geven en applicaties starten enz.

Ik weet dat VNC een handig programma is, maar ikz oek meer een programma dat je op je pc kunt inloggen ZONDER eerst een programma te hoeven installeren maar bijvoor gewoon via de browser inloggen op je pc.

Weet iemand of dit mogelijk is en zo ja welk programma ;)?

GreetzZz pAuL

Het schijnt dat je met VNC ook via een browser kunt inloggen op je pc. Dat werkt geloof ik via een java-applicatie nadat je het ip adres van je pc thuis hebt ingetypt. Ik had zelf laatst ook hierover een vraag gesteld, maar kwam al snel tot de ontdekking dat mijn werkgever zulke java-applicaties blokkeert. Ik heb er toen geen energie meer ingestoken. Maar het kan dus wel met VNC.

Als het goed is wordt dan vanuit je thuiscomputer dat scriptje gedraait en zie je dat in de browser op je pc waarmee je inlogt. Wanneer je VNC op je pc thuis installeert (server en client) wordt dat java dingetje dus automtisch mee geinstalleert en "luistert" zolang de pc aanstaat (als je er voor kiest om het tegelijkertijd op te laten starten met Windows) Het is wel traag heb ik me horen vertellen.

Wat erbicom bedoelt, is dat de werkgever in zijn geval de toegang tot java applets had geblokkeerd waardoor hij van VNC geen gebruik kon maken. Dat hoeft in jouw geval niet het geval te zijn.

Anders kan je eventueel coolremote gebruiken, die werkt geloof ik ook met een browser.

Ok ik begrijp wel wat jullie bedoelen, maar ik wil graag weten HOE ik dan die javascript moet openen op een andere pc wat ik dan moet invullen in me browser enzo. Kben namelijk niet zo super ervaren met pcs ;)

Dus stel ik wil nu op een andere pc inloggen waar het javascript draait, wat moet ik dan precies invullen?

In principe log je dus in vanuit een browser door je (statische) ip adres (van thuis) in de adresbalk in te typen, dan een dubbele punt, dan het poortnummer dat VNC gebruikt, ik meen dat dat poort 5900 is. Maar daar lees ik verschillende dingen over. Als je je router goed geconfigureerd hebt, lust die de aanvraag door naar de juiste pc (port forwarding) ,dan start automatisch het java-script en kun je daar je wachtwoord invullen om daadwerkelijk je pc te bedienen.
p.s. ik ben er vanuit gegaan dat je een router hebt, zo niet dan kun je alleen het ip-adres van je pc intypen in de adresbalk.
Ik zie nu ook dat, als je poort 5900 in je router hebt opengezet, je 5800 (-100 dus) moet intypen in je browser na je ip-adres.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan